همدان؛

تشکل‌های دانشجویی برنامه های خود را در اختیار صدا و سیما قرار دهند

نشست تشکل‌های دانشجویی و شورای عالی قرارگاه دانشجویی شهید همدانی با معاونان و رئیس صدا و سیمای مرکز همدان در ساختمان اصلی رسانه ملی در همدان برگزار شد.

تشکل‌های دانشجویی برنامه های خود را در اختیار صدا و سیما قرار دهندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس صدا و سیمای مرکز همدان در این نشست با اشاره به مسیر انقلاب اسلامی و هویت انقلابی رسانه ملی گفت: صدا و سیما یک دستگاه حاکمیتی است و افتخار ما کار کردن در زیر پرچم ولایت است و به همین منظور همه دوستان در جبهه ی انقلاب باید حواسمان به منافع نظام باشد.

حسین میسر تاکید کرد: عزم و اراده ما زیر پرچم ولایت کار کردن است.

وی در خصوص برخی نگرانی ها از حصور افراد در جلسات صدا و سیما گفت: فیلترهای صدا و سیما محکم و قاطع است و میهمانان استعلام می شوند.

میسر با بیان برخی نقدهای خود به حوزه تحلیل محتوا اظهار کرد:باید برای حرف زدن در حوزه های سیاسی با تحلیل درست پیش برویم.

وی با استقبال از بیان نظرات دانشجویان انقلابی تصریح کرد: در کار انقلابی فرهنگ باید جبهه ای پیش رفت.

میسر با اشاره به نقش و جایگاه تعاملات بین دستگاهی در عرصه فرهنگ بیان کرد: اصفهان با چنین برنامه جامعی توانست در عرصه گردشگری به جایگاه بزرگی  دست یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما نداشتن پیوست فرهنگی برای پروژه های عمرانی است ادامه داد: پیاده راه بوعلی نمونه ای از این وضعیت است.

رئیس رسانه ملی در استان همدان تشکل های دانشجویی را مجرای بسیار مهم برای بحث مطالبه گری و اقدامات اساسی برشمرد و گفت: هنر یک تشکل دانشجویی جذف مخالفین است و در مطالبه گری باید بر موضوعات اشراف داشت.

وی با بیان اینکه در مطالبه گری با ایجاد اشراف میتوان به به مشکلات و مسائل اساسی رسیدگی کرد، گفت: شورای فرهنگ عمومی مهمترین جمع تصمیم گیر برای فرهنگ جامعه و استان  هستند.

میسر با اعلام آمادگی رسانه ملی در استان همدان برای تعامل و دریافت نقدها و مشاوره های دانشجویی گفت: از تشکلهای دانشجویی می خواهم طرح و برنامه را در اختیارسیما و صدای استانی قرار دهند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان هم در این نشست با بیان اینکه امروز رسانه به عنوان مهمترین ابزار در جنگ نرم مورد استفاده دولت های بیگانه قرار گرفته است، گفت: فضای روابط بین المللی به جهانی سازی و گذار از پست مدرن در حال حرکت است.

طیب فریادرس  افزود: در طول تاریخ همواره شاهد استفاده از بحث جنگ نرم بوده ایم درواقع بخش بزرگی از قدرت غرب رسانه است.

وی ادامه داد: امروز هم قدرت نرم توسعه یافته است که قدرت ها به خودشان زحمت جنگ نمی دهند؛ بلکه با رسانه کار می کنند.
و کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: همان صاحبان امپراطوری های رسانه ای می گویند رسانه باید بی طرف باشد در حالی که خود در حال چپاول در دنیا هستند، هدف رسانه ملی دفاع از هویت انقلاب و کشور است.

وی افزود: رسانه ملی باید زبان انقلاب اسلامی باشد؛ زیرا اگر حرف مردم و انقلاب بیان شد مردم به رسانه اعتماد خواهند کرد.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: اگر حرف و درد مردم توسط رسانه ملی بیان نشود، رسانه از درون تهی خواهد شد.

فریادرس با اشاره به حضور برخی افراد در رسانه ادامه داد: اگر استادی در صدا و سیما از اقتصاد لیبرالی دفاع کرد، این دیگر در چارچوب نظام اسلامی نیست.

مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان برخی هنرهای رسانه ای برای ایجاد مخاطب تصریح کرد: اگر رسانه انقلابی می خواهد مخاطب داشته باشد، باید ایجاد چالش رسانه ای کند.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی نیز به بیان نظرات و نقدهای خود به رسانه ملی استانی پرداختند.

 انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.