لزوم اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی

رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم عنوان کرد: در دانشگاه‌ها موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان را بررسی می‌کنیم.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سالی که به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده لازم است از همه ظرفیت‌های علمی برای تحقق این شعار استفاده شود.

وی بیان کرد: ما باید در دانشگاه‌ها اشتغال دانشگاهیان را بررسی کنیم تا در زمینه اشتغال و بکارگیری دانشجویان با مشکل کمتری روبه‌رو شویم.

صدیقی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای مهمی که باید صورت گیرد بحث کارآموزی و کارورزی فارغ التحصیلان و دانشجویان سال‌های آخر است که به طور جدی مطرح شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه از طرفی ارتباط با صنعت و خدمات را در دانشگاه‌ها در حال پیگیری هستیم و باید مراکزآموزشی و کارورزی با امکانات بیشتری از فارغ التحصیلان برخورد کنند.

رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی است که هر دستگاه اجرایی باید برای ارتقای شغلی مجوز پایان دوره آموزش را لحاظ کند.

وی افزود: یک دیگر از خدماتی که در حال حاضر در دفاتر مشاور ما در حال پیگیری است، این است که جوانان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند که البته این طرح سال گذشته آغاز شد و امید داریم توسعه پیدا کند.

صدیقی یادآور شد: معتقدیم حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در این امر می‌تواند بسیار موثر بوده و کارگشا باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار