تقی پور مطرح کرد؛

وزارت ارتباطات مانع از تغییر شبکه آنالوگ آتش نشانی نشود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: وزارت ارتباطات مانع از تغییر شبکه آنالوگ آتش نشانی به دیجیتال شده که این امر باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهل و دومین شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با گزارش حقوقی و فنی حادثه پلاسکو با بیان اینکه باید جدول مسئولیتی برابر قوانین و مقررات موجود تهیه شود، اظهار داشت: با این امر می توانیم مشخص کنیم که هر نهاد بر اساس مسئولیت های خود چقدر موفق و تاثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه باید از حادثه پلاسکو درس بگیریم، افزود: امروزه عده ای تلاش می کنند که با انتقادهای نادرست و  غیر کارشناسانه خود درس گرفتن از این حادثه را به فراموشی بسپارند و مانع از آن شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به پایان کار داشتن ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: ساختمان پایان کار داشته است اما بر اساس مقررات ساختمان، باید رسیدگی هایی به ساختمان می شد که در خصوص آن ها این امر محقق نشد.
 
تقی پور در خصوص گزارش دولتی ارایه شده، تاکید کرد: در گزارش دولتی مطرح شده بود که ۳۰۰ کارگاه در ساختمان موجود بوده و باید به این کارگاه ها و وضعیت آنها رسیدگی می کردند اما اینکه چرا به این موضوع هم رسیدگی نشده خود جای سوال دارد.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد شهرداری به اشکالات تمام ساختمان ها ورود پیدا کند باید تمام فعالیت های خود را به فراموشی بسپارد چرا که بیش از هزار و ۳۰۰ ساختمان مانند پلاسکو در شهر تهران وجود دارد که اگر قرار باشد شهرداری به ایمن سازی همه آنها بپردازد باید بودجه قابل توجهی برای آن هزینه کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تغییر شبکه آنالوگ سازمان آتش نشانی به دیجیتال گفت: سال ۹۴، بودجه این کار تامین شده اما اکنون فرکانس لازم در اختیار سازمان آتش نشانی قرار نگرفته و وزارت ارتباطات باید این فرکانس ها را در اختیار شهرداری قرار دهد.

تقی پور ادامه داد: اگر به این خاطر که شبکه اطلاعاتی ما دیجیتال نیست اتفاقی در این رابطه در تهران رخ دهد، مسئولیت آن با نهادهایی است که اکنون اجازه دریافت فرکانس را به شهرداری و سازمان آتش نشانی شهر تهران نمی دهند.

وی  در پایان گفت: باید بر اساس قوانین و مقررات موجود کشور، مشکلاتی که بر سر راه برخی سازمان ها قرار دارد را حل کنیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار