احمدی صفا: کار سختی در مسابقات قهرمانی آسیا داریم/شرایط تیم ملی بهتر از گذشته شده است

ملی پوش بوکس کشورمان گفت: مسابقات قهرمانی بوکس آسیا سطح بسیار بالایی دارد اما ما با توجه به شرایط خوبمان امید زیادی به این رقابت ها داریم.

احمدی صفا : کار سختی در مسابقات قهرمانی آسیا داریم /شرایط تیم ملی بسیار بهتر از گذشته شده استامید احمدی‌صفا ملی پوش تیم ملی بوکس کشورمان در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کیفیت اردوهای برگزار شده پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان گفت: در این مدت اردوی طولانی مدتی را برگزار کردیم. ما از پیش از عید در اردوی آماده سازی به سر می‌بریم و به دلیل در پیش داشتن مسابقات مهم تمام توانمان را برای آمادگی هرچه بیشتر به کار گرفتیم. خوشبختانه مربی کوبایی تیم ملی برای تک تک ورزشکاران نسبت به تکنیک و تاکتیک خود آن‌ها و حریفانشان برنامه‌ها و تمریناتی را در نظر گرفته که توانسته کمک بسیار زیادی را به ما داشته باشد.

وی در ادامه و در خصوص کیفیت سرمربی کوبایی تیم ملی بیان داشت: یک ضرب المثل قدیمی در میان بوکسورها وجود دارد که می‌گوید همه مشت زدن را بلدند اما یکی قهرمان المپیک می‌شود و یکی قهرمان خانه‌شان هم نمی‌شود. به نظرم یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص این مربی کوبایی وجود دارد کیفیت فنی است که دارند و برنامه‌هایی که به بازیکنان می‌دهد از نظر توان جسمی و روحی به ورزشکاران کمک زیادی می‌کند ما هم اکنون به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم قهرمان باشیم و چیزی از صاحب‌ سبک‌ها کم نداریم. خوشبختانه اعتماد به نفس ما بالا رفته و دیگر مانند گذشته نیستیم.

وی ادامه داد: با تمریناتی که در چند وقت اخیر انجام داده‌ایم از لحاظ بدنی پیشرفت کرده‌ایم به طوری که در مسابقات از لحاظ بدنی چیزی کم نمی‌آوریم.

دارنده مدال نقره مسابقات جاده ابریشم درباره کیفیت مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی کشورهای اسلامی اینچنین گفت: مسابقات قهرمانی آسیا به واسطه حضور 6 تیم قدرتمند بسیار سطح بالایی دارد. حریفان ما در آسیا تیم‌هایی هستند که در سطح جهانی و المپیک نتایج خوبی کسب کردند و به همین دلیل ما کار سختی برای رویارویی با آن‌ها داریم. همچنین قرار است 6 تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند که همین مسئله باعث می‌شود تا برخی از تیم‌ها با تمام توان به میدان بیایند. اما کشورهای اسلامی اینگونه نیست. به هر صورت تیم‌هایی مانند قزاقستان و ازبکستان که قرار است در هر دو تورنمنت حاضر شوند با تیم‌های اصلی‌شان به باکو نمی‌آیند و همین مسئله می‌تواند ما را برای کسب 4 مدال امیدوار کند.

احمدی‌صفا درباره شرایط تیم ملی و جوانگرایی صورت گرفته اظهار داشت: خوشبختانه یکی از جوان‌ترین تیم‌های تاریخ بوکس کشور را داریم و به دلیل اینکه اکثر ورزشکاران در یک رده سنی قرار داریم بسیار صمیمی هستیم و بدانیم که آینده روشنی برای بوکس کشور وجود دارد.

ملی پوش بوکس کشورمان در پایان و در خصوص شرایط حاکم بر اردوی ملی پوشان گفت: خوشبختانه شرایط نسبت به سال گذشته بهتر شده است اما هنوز با مرحله ایده‌آل فاصله زیادی داریم. برگزاری اردو در چنین شرایطی با توجه به شرایط غذایی و خوابگاه برای یک تورنمنت مانند تورنمنت جاده ابریشم خوب است نه مسابقات بزرگی چون قهرمانی آسیا و قهرمانی کشورهای اسلامی. سوال من اینجاست که آیا تکواندوکاران، کشتی‌گیران و یا وزنه برداران هم در چنین شرایطی حاضر به تمرین هستند؟ در پاسخ به این سوال می‌توانم بگویم خیر اما مسئولان فدراسیون حرف درستی می‌زنند آن‌ها می‌گویند اگر ما بتوانیم در مسابقات پیش رو مدال طلا کسب کنیم و به شرایط بهتری نسبت به گذشته دست یابیم می‌توانیم بودجه بیشتری دریافت کنیم و شرایط را تغییر داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار