نخست‌وزیر استرالیا از اصلاح قوانین مهاجرتی کاری این کشور خبر داد

"مالکوم ترنبول" گفت برای اولویت بخشیدن به استرالیایی‌ها، قوانین مهاجرتی کاری استرالیا را اصلاح خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، مالکوم ترنبول – نخست وزیر استرالیا – گفت این کشور روادید موقت کاری را برای مهاجران لغو و در عوض، برنامه دیگری را که نیازمند مهارت بیشتر در زمینه زبان انگلیسی و مهارت‌های کاری ویژه خواهد بود، معرفی خواهد کرد.

ترنبول که اکنون با کاهش سطح محبوبیت در میان شهروندان استرالیایی روبروست، گفته‌ها درباره این که تغییر در وضعیت روادید استرالیا به دلیل درخواست احزاب راست‌گرا بوده است را رد کرد.

وی در پیامی در صفحه کاربری فیسبوک خود گفت: "این اصلاحات، دلیل ساده‌ای دارد: اشتغال برای استرالیایی‌ها و ارزش‌های استرالیایی."

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – نیز روز سه‌شنبه در اقدامی مشابه، یک فرمان اجرایی برای ایجاد تغییر در برنامه روادید کاری آمریکا را به امضا خواهد رساند. این فرمان اجرایی در راستای شعارهای تبلیغاتی "اول آمریکا" صادر خواهد شد.

ترنبول گفت: "سطح جمعیت مهاجران در ملت ما بالا است، اما این‌که کارگران استرالیایی باید نسبت به مهاجران اولویت داشته باشند نیز حائز اهمیت است. ما دیگر اجازه نمی‌‎دهیم روادیدهای 457 راه رسیدن به شغل‌هایی باشد که استرالیایی‌ها باید در آن‌ها مشغول باشند."

استرالیا به واسطه روادیدهای 457، اقدام به پذیرفتن نیروی کار ارزان از دیگر کشورها می‌کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار