سفیرایران در کنیا در سفر به اراک ؛

کنیا دروازه ورود تولیدات ایران به شرق آفریقا

سفیر ایران در کنیا درهمایش معرفی فرصت های تجاری کنیا در استان مرکزی گفت:کشور کنیا دروازه ورود به شرق آفریقا است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ فرجوند سفیر جمهوری اسلامی ایران درهمایش معرفی فرصت های تجاری کنیا در استان مرکزی گفت: کشور کنیا دروازه ورود به کشورهای شرق قاره آفریقا است و این کشور می تواند بستر مناسبی برای ورود تولیدات و خدمات ایرانی باشد.
 فرجوند افزود: جذب بازار 42 میلیون نفری کشور کنیا زمینه حضور صنعتگران و بازرگانان ایرانی را به جمعیت 160 میلیون نفری شرق قاره آفریقا فراهم می کند.
وی اضافه کرد: فرش و منسوجات ،مواد غذایی، مواد شوینده،محصولات چرمی،   مواد پتروشیمی و نفتی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، انواع آهن آلات، ماشین آلات ، خودرو و کامیون، تجهیزات پزشکی، گل و محصولات گلخانه ای و گوشت سفید و قرمز بیشترین بازار مصرف در کنیا را دارد که زمینه خوبی برای صادرات تولیدات ایرانیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این همایش گفت: سال گذشته از42 میلیون دلار صادرات انواع کالا از ایران به کنیا  10 هزار دلار  سیمان سفید  از استان مرکزی به این کشور صادر شد.
محمدرضا حاجی پور افزود:  با توجه به بازار مصرف کنیا، صنعتگران استان مرکزی ظرفیت صادرات سنگ، گل و گیاه، انواع لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، شیرآلات، اتصالات، لوله، آلومینیوم، ماشین آلات راهسازی و کمباین  به کشور کنیا را دارند.
بازدید از چند شرکت صنعتی اراک از دیگر برنامه های سفر 2 روزه سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا به اراک است.
انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.