محمدپور در گفتگو با باشگاه خبرنگارن جوان مطرح کرد؛

تداوم تلاش‌ها برای احیای تالاب‌های استان گیلان

مدیر کل محیط زیست استان گیلان گفت: اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای احیای تالاب های استان در سال‌های گذشته، همچنان ادامه دارد و برنامه های پشتیبانی توسط کارگروه احیای استان تصویب شده و انتظار داریم حال تالاب ها روز به روز بهتر شود.

تلاش برای احیای تالاب‌های استان گیلانقربانعلی محمدپور مدیر کل محیط زیست استان گیلان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تالاب‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تالاب‌های رشت بهتر است اما دارای مشکلاتی از قبیل خشک شدن تالاب‌ها، ورود گونه های مهاجم غیر بومی از جمله آزولا و سنبل آبی است.

محمدپور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیای تالاب‌های استان در سال های گذشته افزود: اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای احیای تالاب های استان در سال‌های گذشته، همچنان ادامه دارد و برنامه های پشتیبانی توسط کارگروه احیای استان تصویب شده و انتظار داریم حال تالاب ها روز به روز بهتر شود.

مدیر کل محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: در حال حاضر برف‌ها کم کم درحال  آب شدن هستند و تالاب ها با وجود 11 رودخانه ایی که در استان واقع شده‌اند، پر آب خواهند شد اما در ایام تیر ماه به علت برداشت‌ آب توسط کشاورزان با کاهش آب مواجه می شویم.

وی افزود: تالاب امیر کلایه یکی از تالاب‌های منحصر به فرد استان گیلان است و از معدود محیط‌های تالابی آب شیرین است که تنها در یک کیلومتری دریا قرار دارد که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تالاب در مقایسه با سایر تالاب‌های استان است. این تالاب توسط چشمه‌های زیرزمینی و تعدادی زهکش که آب مزارع کشاورزی را وارد تالاب می‌کنند، تغذیه می‌شود و زیستگاه گونه‌های گیاهی آبزی بی‌نظیر نیلوفر آبی، لاله تالابی، مریم آبی و عدسک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار