آیت‌الله اعرافی؛

منشأ بسیاری از گرفتاری‌های بشر دوری از معنویت است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: منشأ بسیاری از دردها و تنگناها دوری انسان از معنویت است که متولی اصلی آن در جامعه حوزه است.

منشأ بسیاری از گرفتاری‌های بشر دوری از معنویت است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در اختتامیه همایش مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار  (ع)برگزار شد با اشاره به برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از برکت‌های انقلاب اسلامی گسترش سطح آگاهی خواهران است.
 
وی بابیان اینکه حوزه‌های علمیه نهاد مستقلی هستند، افزود: با توجه به ویژگی‌های حوزه علمیه اما بدترین اعتبارات بودجه‌ای برای حوزه‌های علمیه سال جاری بوده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نگاه ضد الهی برآمده از نظام سکولار غربی گفت: این نگاه که بر خواسته از الهیات جدید است به حوزه به چشم نهاد غیراجتماعی نگاه می‌کند و حوزه را از حضور در متن جریانات فرهنگی و سیاسی منع می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه حضور حوزه به مقوله مسائل اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد، تصریح کرد: طبق تعالیم دینی مسلمانان در مقابل درد و رنج افراد دیگر حساسیت داشته‌اند و از طرفی هم منشأ بسیاری از دردها و تنگناها دوری انسان از معنویت است که متولی اصلی آن در جامعه حوزه است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه تمدن غرب با همه خدمات خود، مولد چالش‌های بوده که مورد اذعان سازمان‌های بین‌المللی نیز است، عنوان کرد: حوزه باید برای مبارزه و روشنگری با این چالش‌ها پیش‌قدم باشد،چالش‌هایی مانند فاصله بسیار فراوان کشورهای شمال و جنوب، گرسنگی، بیکاری، جنگ، اشغال و خلأ معنویت از مهم‌ترین این چالش‌هاست.
 
وی مهم‌ترین وظیفه حوزه را تولید علم و معرفت سازی برای مقابله با چالش‌های بین‌المللی دانست و تأکید  کرد: باید علمی که تولید می‌شود را تدوین و پیاده‌سازی کنیم تا منشأ اثر واقع شود.
 
امام‌جمعه قم با اشاره به نقش خواهران حوزوی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت خواهران طلبه ترقی دادن بنیان خانواده است تا در دامن آن خانواده پاک، فرزندان صالح و ازدواج سالم تشکیل شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار