یاسوج؛

خوشه صنایع‌دستی استان با 12 غرفه فعال است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشه توسعه صنایع دست‌بافت‌های این استان در یاسوج با 12 غرفه فعالیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ در کهگیلویه و بویراحمد هفت هزار و 600 هنرمند در بخش صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج هزار و 500 نفر بیمه شده‌اند. 

سهراب بنام افزود: این خوشه صنایع دستی سال 95 با هشت غرفه در مجتمع زیتون یاسوج دایر شد و واحدهای آن رو به افزایش است. 

وی بالفعل سازی ظرفیت‌های بالای صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را به لحاظ اشتغال و تولید پایدار از اهداف ایجاد خوشه صنایع دستی برشمرد و گفت: توجه به آموزش برای کیفی بخشی تولیدات صنایع دستی و بازاریابی از برنامه‌های پیش بینی شده است. 

مدیر خوشه صنایع دست‌بافت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گلیم، گبه، گلیم نقش برجسته، قالی، سفال، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، قلم‌زنی پیکرتراشی، معرق و زیورآلات را از غرفه‌های خوشه صنایع بافتنی و دستی این استان برشمرد. 

نوربخش باباخانی از ایجاد کارگاه‌های آموزشی در کنار این غرفه‌ها خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه با حضور مربیان کشوری به اقتصادی‌تر کردن تولیدات صنایع دستی و درآمدزایی فعالان این عرصه کمک می‌کند. 

وی تصریح کرد در سال اول، اجاره بهای این واحدها از سوی شرکت شهرک های صنعتی پرداخت شد و در سال دوم با هدف کمک به فعالان صنایع دستی نصف اجاره مکان غرفه‌ها از محل دولتی پرداخت خواهد شد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار