حجت‌الاسلام رئیسی در زنجان:

جوانان شهر زنجان سر سفره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ شده‌اند‌/نباید فساد در کشور لانه کند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پدر و مادرهای این شهر را خداوند رحمت کند که جوانان را سر سفره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشاندند.

جوانان شهر زنجان سر سفره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ شده‌اند‌به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی امروز در دیدار با مردم استان زنجان در مسجد شهدای زنجان اظهار داشت: چه زیباست شهری و دیار و منطقه و اقیلمی که با نام امام حسین (ع) نامش رقم بخورد، از این زیباتر و دلنشین‌تر نیست، نامی که همه عالم در محضر اوست، همه کاره در این عالم و آن عالم امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه امروز حضور حقیر در این شهر و در این جمع با صفا و روز ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، تصریح کرد: نورانیت جمع حضور و شور عزیزان به اعتبار آن است که این خادم، خادم مضجع نورانی فرزند اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی با بیان اینکه این شور و شعور خیلی قیمت دارد، افزود:پدر و مادرهای این شهر را خداوند رحمت کند که جوانان را سر سفره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشاندند.

رئیسی با اشاره به اینکه این ریشه متتعلق به یک نسل و دو نسل نیست بلکه بسیار عمیقی است و ریشه در دلهای همه زنان و مردان و دختران و پسران این منطقه دارد، بیان کرد: استان زنجان از استانهایی است که پایین‌ترین نرخ جرم را دارد.

وی با بیان اینکه این نشانه تلاش دستگاه‌های مختلف است، ولی اساس کار این نیست، عنوان کرد: اساس کار دلهایی است و مردمی است که با ابی‌عبداالله (ع) گره خورده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از آن خطی امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی به این مردم آموخته است حاضر نیستند به هیچ عنوان با کوچکترین خلاف و خطا و لغزشی آلوده شوند، گفت: سرمایه این خط و سرزمین همین شور و شعور است و این سرمایه بسیار عظیم و عزیز و گرانقدر است.

وی با بیان اینکه اگر این شور و شعور برای زندگی شخصی، اجتماعی و کشوری هدایت نکند مثل آن کسانی است که ادعای سرمایه می‌کنند، تصریح کرد: این شور و شعور یک سرمایه حقیقی و واقعی است، هم انگیزه است و هم اندیشه، هم راه و هم مقصد است.

رئیسی با اشاره به اینکه این سرمایه را برای اداره همه امور زندگی می‌خواهیم چرا که خود وجود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌فرماید مردم برای تمام شئون زندگی‌تان من حسین بن علی هستم.

وی با بیان اینکه حضرت حسین بن علی (ع) یک سرمایه برای ما در امور فردی، خانوادگی، اجتماعی و کار و کشور و ارتباطات اجتماعی و بین‌المللی است، افزود: امام حسین (ع) به ما آموختند که در سایه بندگی خدا یک زندگی توام با عزت داشته باشید، درس عزت و کرامت را حضرت امام حسین (ع) به ما آموختند، مگر ما معلمی غیر از امام حسین (ع) برای درس عزت و کرامت داریم؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خداوند ما را کشور ثروتمندی قرارداد و نیروهای متعهد و توانمندی نیز در اختیارداریم، عنوان کرد:ما می‌توانیم فقر را از این کشور زدوده و مشکل بیکاری را حل کنیم.

وی افزود:باید مشکلات افراد فاقد مسکن را با نگاه به امکانات درون کشور حل کنیم، چراکه بیگانه هیچگاه برای منفعت کشور ما کاری نکرده و نخواهد کرد.

رییسی با بیان اینکه فساد به هیچ وجه زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست،خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که فساد در کشور لانه کند و باید در این زمینه نظارت و کنترل شود تا هر روز شاهد آن نباشیم زیرا فساد مردم را بی‌اعتماد می‌کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وظیفه قانونی دولت فراهم ساختن زمینه کسب و کار در کشور با اعتبارات موجود است، افزود: ما در طول این مدت شاهد این بودیم که بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی ایجاد شد که حتی اگر نصف این مبلغ را برای شغل مصرف می‌کردیم، مشکل اقتصاد نداشتیم.

رئیسی با اشاره به آمار واردت کالاهای چینی به کشور گفت: طی چهار سال گذشته حدودا سالانه ۱۰ میلیارد دلار کالای چینی وارد کشور شد که این آمار دو برابر دو دولت قبل از آن است، در صورتی که در ابتدای آغاز به کار دولت اعلام شده بود که ما بازار کالاهای چینی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تولید را فلج می‌کند، افزود: اگر از افرادی که دلالی‌های واردات و قاچاق کالا را انجام می‌دهند، مالیات گرفته شود، درآمد کشور نیز افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر ایجاد اصلاح جدی در نظام پولی و بانکی کشور افزود: ما تأکید داریم که باید این اصلاح در نظام پولی و بانکی کشور باید ایجاد شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: اینکه برخی می‌گویند اعتبار نداریم و نمی‌شود، باور ما این نیست، بلکه ما اعتقاد داریم که هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم.

رئیسی با اشاره به اینکه باید تحول در نظام مدیریتی اجرایی کشور و نظام اقتصادی کشور به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر که زیبنده مردم نیست، ایجاد شود، یادآور شد: گام نخست تغییر وضعیت موجود است که باید مردم رقم بزنند و گام‌های بعدی نیز با نقش دادن به مردم و جوانان برومند ایجاد خواهد شد و این گام‌ها خواهد توانست شرایط اداری موجود را کاملا متحول کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۲۳:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
تولد حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام ،امام حسین علیه السلام ، امام سجاد علیه السلام به همه مسلمانان تبریک می گویم
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۲۳:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
تولد حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام ،امام حسین علیه السلام ، امام سجاد علیه السلام به همه مسلمانان تبریک می گویم . نظم ایران با اسم این امامان پبامبر را می برید برای امامان حضرت ها جشن تولد بگیرید وخوشحالی کنید