آیت‌الله علوی گرگانی؛

باید اصولی که با اسلام سازگاری دارد را در قالب هنر ارائه کرد

مرجع تقلید شیعیان گفت: اصولی که در فیلم‌سازی با اسلام سازگاری ندارد را نباید ارائه کنیم بلکه باید اصولی را که با اسلام سازگاری دارد را باید در قالب هنر عرضه و ارائه کرد.

باید اصولی که با اسلام سازگاری دارد را در قالب هنر ارائه کرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیر سینما جوانان و جمعی از هنرمندان فیلم‌ساز قم که در دفتر ایشان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله هنر برای انسان یک نوع کمال است، اظهار داشت: اگر هر فرد در هر رشته‌ای که هست هنرمند باشد می‌تواند برای کشور منفعتی داشته باشد.
 
وی بابیان اینکه قرار دادن هر چیز در جای خود یک هنر است افزود: اگر چیدمان دیوار نامناسب باشد کیفیت نخواهد داشت، بنابراین هنر را باید بدانیم کجا و در چه نظامی به کار بگیریم، همچنین در زمان طاغوت هم هنر بود اما در جای نامناسب به کار می‌رفت از همین رو باید هنر را در جا و در نظام خاص به کاربرد.
 
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه نظام کشور ایران اسلامی است، کوچک‌ترین حرکت خلاف نظام در جامعه با اعتراض مردم مواجه می‌شود بنابراین باید مواظب باشیم که برنامه‌ها طوری پیاده و اجرا شود که مناسب جامعه باشد.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه باید مسائل اسلامی را در قالب هنر مطرح کرد، خاطرنشان کرد: وفاداری، محبت، اخلاق و فرهنگ را می‌توانیم در قالب هنر به جامعه ارائه کنیم.
 
وی تأکید کرد: باید صفاتی را که دنیای عقل عقلا قبول می‌کند را در قالب هنر به جوانان القا کرد همچنان که اسلام هم همین امر را بیان می‌کند.
 
مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اصولی که در فیلم‌سازی با اسلام سازگاری ندارد را نباید ارائه کنیم بلکه باید اصولی را که با اسلام سازگاری دارد را باید در قالب هنر عرضه و ارائه کرد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار