ساری،

برگزاری کارگاه بین ‌المللی هاری به میزبانی انستیتو پاستور شمال کشور

انستیتو پاستور شمال کشور میزبان برگزاری کارگاه بین ‌المللی هاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا غلامی عضو هئیت علمی انستیتو پاستور ایران در نشست برنامه کمیته کشوری حذف هاری واقع در مرکز انستیتو پاستور شمال کشور در آمل گفت: به منظور حذف این بیماری کارگاه بین ‌المللی کنترل هاری در نیمه دوم مهر ماه در آمل برگزار می ‌شود.

وی افزود: این کارگاه با کمک انستیتو پاستور فرانسه و دانشگاه لوزان سوییس صورت می‌ گیرد.

غلامی از هزینه زیاد در جهان و کشور برای بیماری هاری به طور سالانه عنوان کرد و گفت: هزینه واکسیناسیون هاری بیشتر از واکسیناسیون سایر بیماری ها است.

عضو هئیت علمی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه سرمایه‌ گذاری برای آموزش و حمایت از فعالیت‌ هایی که در جهت ریشه ‌کنی هاری است از اهداف این کارگاه است، افزود: سازمان جهانی بهداشت و فائو برای ریشه ‌کنی هاری همکاری های لازم را انجام می ‌دهند.

غلامی با بیان اینکه کارگاه مورد نظر برای دوره پیش از عملی است که در ایران برگزار می ‌شود، گفت: اساس انتخاب ایران به دلیل حرکت ‌های جهانی حذف هاری در این کشور است.

وی با اشاره به میزبانی آمل برای پایلوت اجرایی این طرح را ارایه گزارشی از طرح توانمندسازی شهروندان در این شهرستان و توجه برگزارکنندگان کارگاه به این شهرستان مطرح کرد و افزود: در این امر تلاش می ‌کنیم در راستای حذف بیماری هاری در ایران شبکه تحت منطقه ‌ای برای این امر تشکیل شود و کشورهای همسایه نیز برای این امر به کمک رسانی دعوت شوند با توجه به اینکه درخواست لازم در اجلاس آذرماه در ژنو ارائه شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار