اردبیل؛

لایحه هوای پاک در هیات دولت تصویب می شود

معاون رئیس جمهور گفت: لایحه هوای پاک با رویکرد توجه ویژه به آلاینده های زیست محیطی خارج از کشور هفته آینده در هیات دولت تصویب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معصومه ابتکار در سفر یکروزه خود به استان اردبیل که با هدف پیگیری برنامه های حفاظت و بهبود محیط زیست استان، انجام شده است در جلسه شورای اداری استان از تصویت لایحه مدیریت و حفاظت از تلاب های کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه امیدواریم شاهد مدیریت بهتر تالاب های کشور از جمله در استان اردبیل که دارای تالاب های متنوع و منابع آب بسیار ارزشمند ولی در معرض آسیب است باشیم.

وی تصریح کرد: لایحه هوای پاک نیز با رویکرد توجه ویژه یه آلاینده های زیست محیطی خارج از کشور از جمله ریزگردها سه شنبه هفته آینده در هیات دولت تصویب خواهد شد که امیدواریم با اجرایی شدن آن نیز در موضوع هوای پاک قدم های موثری برداریم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری را باعث تقویت روحیه دولت و ایجاد یک فرصت جدید برای ارائه خدمات بیشتر در این حوزه دانست و افزود: توسعه پایدار کشور در گروه حفظ و صیانت از محیط زیست محقق می شود.

ابتکار همچنین از تعریف 200 عنوان شغل مرتبط با محیط زیست خبر داد و خاطر نشان کرد: در بحث کار آفرینی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست ما سیاست های مشاغل سبز و کارآفرینی سبز را دنبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های زیست محیطی استان اردبیل از جمله تالاب ها، دریاچه ها و جنگل های استان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل نیز برنامه ریزی برای توسعه باید بر اساس ظرفیت های زیستی باشد که الان 3/8 دهم درصد مساحت اردبیل را جنگل طبیعی تشکیل می دهد که حفاظت از این سرمایه عظیم وظیفه همگانی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.