اردبیل؛

۱۷.۵ درصد از مساحت اردبیل جزو مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شود

مدیرکل محیط زیست اردبیل گفت: مناطق شکار ممنوع ۱۷.۵ درصد از مساحت استان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد خداپرست افزود: مناطق شکار ممنوع استان شامل گندشمین، شورابیل، مشکول، انزان و خروسلو است که شامل 17.5 درصد از مساحت استان می‌شود و باید این موضوع مورد توجه واقع شود تا شاهد تخلفات در این زمینه نباشیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان اردبیل دارد می‌تواند در بخش اکوتوریسم توسعه‌های قابل توجهی داشته باشد که به همین منظور تمامی موارد مورد توجه واقع شده تا بتوانیم از این طریق سایت‌های احیای آهو و مارال را در دستور کار قرار داده و به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای تنوع‌های زیستی بسیار متنوعی است، به گونه‌ای که 30 درصد از تنوع زیستی کشور را می‌توان در استان اردبیل مشاهده کرد و این موضوع به نوبه خود می‌تواند اهمیت وجود تنوع‌های زیستی این استان را مشخص کند.

خداپرست بیان کرد: در استان اردبیل 357 گونه مهره‌دار، یک هزار و 200 گونه پرنده و 64 نوع تالاب شناسایی شده که تمامی این موارد به نوبه خود باید مورد توجه قرار بگیرند، به طوری که با حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و زیست محیطی و حیوانات بتوانیم دین خود را نسبت به محیط زیست ادا کنیم.

وی با اشاره به این‌که 7.8 درصد از مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده است، تصریح کرد: نیاز است برای حفاظت از مساحت تعیین شده استان اقدامات اساسی و قابل توجهی انجام داده شود تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف مورد نظر دست یافته و شاهد بهبود وضعیت باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار