اردبیل؛

20 هزار هکتار از زمین های پایاب سد خداآفرین به بهره برداری می رسد

استاندار اردبیل گفت: تا پایان امسال 20 هزار هکتار از زمین های پایاب سد خداآفرین به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش افزود: طرح های زیربنایی دولت یازدهم در استان اردبیل بتدریج در حال نتیجه دادن بوده و تاثیرگذاری آن در روند توسعه استان بزودی برای همگان ثابت خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای طرح های مهم آبی در اراضی پایاب سد خداآفرین در شمال این استان یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این طرح ها به سرعت در حال اجرا هستند، در 2 سال اخیر 9 هزار و 400 میلیارد ریال و امسال نیز هفت هزار و 700 میلیارد ریال به این طرح پرداخت شده و کارگاههای آن با اشتغال زایی بیش از سه هزار نفر فعالیت دارند.

خدابخش اظهار کرد: تصویب گمرک مرزی اصلاندوز از سوی هیات دولت به عنوان مرز مجاز و امضای روسای كميسيون های دو كشور در مورد اتصال ريلی اصلاندوز هوراديز و نيز شروع مطالعه ایجاد بندر خشک در این مکان از دیگر اقدام های اخیر دولت در اردبیل است.

وی گفت: با این اقدام اردبیل از طریق شبکه ریلی به جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد که به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه و منطقه قفقاز محسوب می شود.

خدابخش بیان کرد: نیروگاه بخار اردبیل در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد، مرحله اول این طرح بزرگ در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: سدهای احمدبیگلو، عمارت و تازه کند نیز تا پایان امسال آبگیری خواهند شد و سد گیوی در چند روز آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد و در تلاش برای ایجاد ردیف اعتباری به زمین های پایاب این سد هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.