یاسوج؛

دادستان کهگیلویه و بویراحمد: برگزاری انتخابات در فضایی امن

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات در فضایی امن و آرام برگزار می‌شود و دستگاه‌های متولی برای تأمین امنیت این رویداد مهم در آمادگی کامل بسر می‌برند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  مهرداد کرمی در نشست پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس اصل 56 قانون اساسی که بر پیشگیری از وقوع جرم تأکید می‌کند با تخلفات انتخاباتی در سطح استان برخورد قانونی صورت می‌گیرد و از نصب بنرها و مواد تبلیغاتی تنش‌زا جلوگیری می‌شود. 

وی از روسا و فعالان ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات درخواست کرد که با قانون‌ انتخابات آشنایی کافی داشته باشند و فعالیت‌های خود را در چهارچوب قانونی انجام دهند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: تخلفات منجر به تنش در دوره‌های گذشته انتخابات در این استان وجود نداشت و تعداد پرونده‌های مربوط به تخلف انتخاباتی نیز انگشت شمار بوده است. 

الماس گشتاسبی افزود: مخالفان خارجی و معاندان داخلی در صدد به دست آوردن فرصتی برای برهم زدن امنیت و زیر سؤال بردن سلامت انتخابات هستند که مردم و مسئولان باید در این زمینه هوشیار باشند. 

وی گفت: توهین و تخریب نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خطاب به مسئولان ستادهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای دعوت از سخنرانان به دانشگاه‌ها و دیگر مناطق استان، هماهنگی لازم با مسئولان ذی‌ربط صورت گیرد. 

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.