معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران خبر داد؛

تفاهم نامه توسعه میادین منصوری و آب تیموری باشرکت مپنا بسته شد/ تلاش برای افزایش تولید میادین به 3 میلیون بشکه

منوچهری درحاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت مبنا به منظور مطالعات توسعه میادین منصوری و آب تیموری از تلاش برای افزایش پتانسیل تولید در میادین با 3 میلیون بشکه خبر داد.

تفاهم نامه توسعه میادین منصوری و آب تیموری باشرکت مپنا بسته شد/ تلاش برای افزایش تولید میادین به 3 میلیون بشکه

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه شرکت ملی نفت ایران و شرکت مپنا به منظور مطالعات توسعه میادین منصوری و آب تیمورکه امروز در حاشیه چهارمین روز از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ، اظهار داشت: مطالعات انجام شده بر روی میادین نشان دهنده چشم انداز و افق روشنی از تولیدات آنها می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار بشکه از میدان آب تیمور تولید داریم، افزود: در پروپوزال های ارائه شده به ما به منظور توسعه این میدان رقم هایی از 150 هزار و 450 هزار بشکه پیشنهاد داده شده است.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران افزود: همچنین در حال حاضر میزان تولید از میدان منصوری 60 هزار بشکه است که ما پیشنهاد تولید 300 هزار بشکه ای را برای این میدان دریافت کرده ایم.

منوچهری تصریح کرد: مطالعه میدان های منصوری و آب تیمور پیش از این به شرکت های دیگری نیز سپرده شده است که پس از ارائه گزارش ها بهترین پیشنهاد برای افزایش ظرفیت تولید در این میدان ها پذیرفته می شود.

وی با بیان اینکه میادین موجود در کشور پتانسیل بالایی دارد، افزود: امیدواریم شرکت مپنا بتواند در زمان بندی مقرر و حتی پیش از موعد معین شده مطالعات خود را به سرانجام برساند.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: مقرر شده تا در هر قراردادی که منعقد می شود یک شریک ایرانی حضور داشته باشد، شرکتها موظف به انتقال تکنولوژی هستند، این موضوع هم در ارتباط با سازندگان و هم درخصوص خریداران لازم الاجرا است، بنابراین شریک خارجی باید انتقال فناوری به شرکت داخلی را اجرا کند.

منوچهری ادامه داد: بحث انتقال تکنولوژی به دانشگاه ها و مشارکت مجامع علمی بسیار مهم است که در این قضیه مورد توجه قرار گرفته است، شر کت های ایرانی محور اصلی و بعنوان اپراتور اعطای نقش خواهند کرد.

وی گفت: تاکنون 11 شرکت ایرانی احراز صلاحیت شده اند و شرکت مپنا نیز یکی از آنها است، درآینده نیز تعداد کم تری از شرکت های احراز صلاحیت شده را خواهیم داشت چرا که قابلیت اتصال به E&P محدود خواهد بود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مپنا را بعنوان یک شرکت معروف در بخش برق می شناسیم، افزود: این شرکت همچنین در حوزه نفت و گاز کار کرده و در بخش پایین دستی نیز همیشه موفق بوده است، مپنا با مشارکت در پارس جنوبی کار خود را به موقع تحویل داده است، این شرکت همچنین نقش های مهمی در کارهای مطالعاتی مخزن داشته است.

منوچهری تاکید کرد اگر بتوانیم طی 2 سال 80 میلیارد دلار قرارداد ببندیم، 50 میلیارد آن برای شرکت های داخلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل عمده ای در جنوب و غرب کارون وجود دارد، افزود: کشور عراق به علت مشکلات موجود در تامین آب نتوانسته در توسعه میادین غرب کارون موفق باشد اما در داخل کشور ما به علت حضور شرکت های متعدد در این زمینه از جمله تصفیه آب و بازچرخ ها نیز افق امیدوارکننده ای وجود دارد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در پایان گفت: توسعه فناوری و اشتغال یکی از مزایای مهم توسعه میادین است و هنوز پتانسیل های اکتشافی خوبی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار