اردبیل؛

عملیات مبارزه با علفهای هرز در بیش از 80 درصد مزارع گندم استان اردبیل

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیائی با علفهای هرز در بیش از 80 درصد از مزارع گندم استان اردبیل انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یحیی آذرمی از خاتمه عملیات مبارزه شیمیائی علفهای هرز مناطق گرمسیر استان تا پایان فروردین ماه جاری و ادامه ی عملیات مبارزه در مناطق معتدل و سردسیر استان تا اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و افزود، پیش بینی می شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیائی با علفهای هرز در بیش از 80 درصد از مزارع گندم استان انجام شود.

وی افزود: درسال زراعی گذشته در سطح نزدیک به 18 هزار هکتار از مزارع به صورت بیولوژیک و بدون کاربرد سموم شیمیایی با انواع و اقسام آفات در مزرعه مبارزه شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سطح مبارزه با آفات و بیماری ها و علفهای هرز محصولات زراعی و باغی در سال گذشته در سطح بیش از 722 هزار هکتار صورت گرفت که در این خصوص سعی شد با مبارزه اصولی و بموقع جلوی خسارت علفهای هرز به حداقل ممکن برسد.

آذرمی در خصوص وضعیت مبارزه با علفهای هرز درسالجاری افزود: سموم علفکش و قارچکش مورد نیاز استان تأمین و به مقدار کافی در فروشگاه های عرضه کننده موجود می باشد. لذا به منظور جلوگیری از استفاده بی رویه از سموم شیمیایی در مزارع و کاهش هزینه های تولید و تبعات منفی احتمالی، کشاورزان زحمتکش سموم لازم را براساس توصیه کارشناسان و از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه نمایند. ضمناً در مزارعی که سابقه وجود علفهای هرز مقاوم به سموم علفکش متعارف وجود دارد با مشورت کارشناسان از سموم جدید معرفی شده استفاده گردد.

وی گفت: در حال حاضر نیز با تشکیل اکیپ های تلفیقی سعی داریم تا از فعالیت فروشگاهای غیر مجاز سموم جلوگیری بنمائیم تا بدینوسیله ضمن جلوگیری از خسارت سموم غیر مجاز خطرات زیست محیطی را نیز به حداقل ممکن کاهش دهیم .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.