عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

تمدید فریز نفتی ضربه گیر اقدامات خریداران نفت

بهرام نیا گفت: کشورهای اروپایی با خرید نفت و ایجاد ارزش افزوده از صادرات محصولات نهایی به کشورهای تولیدکننده درآمد نجومی کسب می کنند، لذا برای کاهش قیمت نفت تلاش می کنند.

تمدید فریز نفتی ضربه گیر اقدامات خریداران نفت
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توافق روسیه و عربستان برای تمدید طرح فریز نفتی، گفت: سازمان اوپک تعیین کننده قیمت نفت است، که اعضای آن به واسطه افزایش یا کاهش تولید سبب افزایش یا کاهش قیمت نفت می شوند، لذا کاهش تولید نفت به شرط تمکین تمامی اعضاء اقدامی موثر برای افزایش قیمت نفت است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صادرات نفت خام در ایران  به بیش از 3میلیون بشکه در روز رسیده است، افزود: تولید نفت با یک قیمت گزاف صورت می گیرد، لذا صادرات آن با قیمت پایین سبب کاهش درآمدهای نفتی و ایجاد هزینه سربار در بخش تولید نفت می شود.

ایران در حدنیاز کشور نفت صادر می کند

بهرام نیا با اشاره به اینکه طرح فریز نفتی سبب حفظ نفت برای نسل های آینده و فروش نفت با قیمت بالا می شود، ادامه داد: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی صادرات نفت خام باید کاهش یافته و با ایجاد زنجیره های تولید و ارزش افزوده و افزایش قیمت نفت درآمدهای نفتی را بالا برد.

وی یادآور شد: ایران در حدنیاز کشور نفت صادر می کند و از تمدید طرح فریز نفتی توسط اعضای اوپک و برخی غیراوپکی ها استقبال می کند.

تلاش وارکنندگان نفت برای کاهش قیمت

بهرام نیا با اشاره به سنگ اندازی آمریکا بر سر راه اوپک با تولید نفت غیرمتعارف، افزود: احیای تولید شیل آمریکا باعث جلوگیری از بهبود در قیمت نفت می شود، لذا اعضای اوپک و غیر اوپک با همکاری برای تمدید کاهش تولید نفت به عنوان یک ضربه گیر در برابر اقدامات آمریکا برای کاهش قیمت نفت و افزایش تولید آن عمل می کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف کننده نفت کشورهای اروپایی هستند، ادامه داد: کشورهای اروپایی با ساخت مشتقات و محصولات از نفت با ایجاد زنجیره ارزش افزوده از صادرات آن به کشورهای تولیدکننده نفت و جهان سوم درآمد نجومی کسب می کنند، لذا برای کاهش قیمت نفت تلاش می کنند.

 اوپک به کارکرد اصلی و تخصصی اقتصادی خود بازگردد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه واردکنندگان نفت از هیچ تلاشی برای عدم همگرایی بین اعضای اوپک و کاهش قیمت نفت کوتاهی نمی کنند، اظهار کرد: اعضای اوپک با برنامه ریزی بلندمدت باید به روند افزایش قیمت نفت شیب صعودی دهند و برای بازسازی دوباره این سازمان تلاش کنند، تا گفتمان واحدی برای این سازمان تعریف شود.

به گزارش خانه ملت ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،در پایان یادآور شد: سازمان اوپک اگر به کارکرد اصلی و تخصصی خود که اقتصادی بوده بازگردد و از رویکرد تقابلی و سیاسی خارج شود، می توان افق روشنی برای آیندهاین سازمان تصویر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار