شهرکرد؛

کشت ۵۰۰ هکتار کلزا در چهارمحال و بختیاری

۵۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به کشت کلزا اختصاص دارد.

کشت ۵۰۰ هکتار کلزا در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص دارد که نسبت به سال قبل ۵ برابر بیشتر است.

وی یادآور شد: امسال در مجموع یک هزار و ۸۰ هکتار کلزا در استان کشت شد اما به دلیل کمبود بارش ها، فقط ۵۰۰ هکتار آن قابل برداشت خواهد بود.

دانش پیش بینی کرد: محصول سال جاری مزارع کلزا در چهارمحال و بختیاری به بیش از یک هزار تن برسد.

وی با بیان برداشت ۱۴۴ تن دانه روغنی کلزا طی سال زراعی گذشته در استان افزود: پارسال هم ۲۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفت که به علت شراط آب و هوایی و کمبود بارش‌ها ۱۰۰ هکتار آن قابل برداشت شد.

دانش ادامه داد: اوکاپی، نپتون و گابرییلا ارقام کلزای کشت شده در چهارمحال و بختیاری است.

وی اضافه کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه، پرداخت یارانه ۵۰ درصدی بذر کلزا و ۲۱ میلیارد ریال یارانه برای دستگاه‌های کارنده کلزا و خرید تضمینی محصول، مهم‌ترین اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی برای کلزا کاران استان ‌می‌باشد.

کلزا (Brassica napus) گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و مناطق معتدله رشد می‌کند و یکی از با کیفیت‌ترین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود.

روغن این گیاه به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار