اردبیل؛

بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل رایگان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با روز جهانی موزه بازدید از موزه‌ تاریخ طبیعی اردبیل رایگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست افزود: همزمان با روز جهانی موزه بازدید از موزه‌ تاریخ طبیعی اردبیل رایگان است و علاقمندان و بازدیدکنندگان برای بازدید می‌توانند به ساختمان موزه واقع در در خیابان دانشگاه، جنب دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه موزه‌های تاریخ طبیعی، مطالعه و بررسی میراث طبیعی اعم از منابع جاندار و بی‌جان و انتقال این دانش به بازدیدکنندگان و افزایش دانش زیست محیطی مردم است که این موضوع مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد و امیدواریم از این طریق به تمامی اهداف مورد نظر در راستای ارتقای سطح علمی مردم نسبت به این موضوعات دست یابیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در تعطیلات عید نوروز نیز پنج هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل بازدید کردند و بیشتر بازدیدکنندگان از این موزه در این مدت دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی بودند که این موضوع گواه از اهمیت دانش‌آموزان به این موضوع است.

خداپرست بیان کرد: در این موزه گونه‌های مختلفی از پستانداران، پرندگان، ماهیان، خزندگان و حتی حشرات وجود دارد و علاوه بر آن در این موزه گنجینه‌ای با ارزش از گونه‌های منحصر به فرد استان و ایران، جاذبه‌ای متنوع، آموزنده و جالب برای عموم مردم جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی در حقیقت همان موزه‌های علوم طبیعی هستند که قابلیت تغییر طرز تفکر مردم در خصوص طبیعت را دارند و در عین حال بخش‌های علمی موزه‌های تاریخ طبیعی دارای مجموعه وسیعی از جانوران، گیاهان، فسیل‌ها، سنگ‌ها و کانی‌ها هستند که می‌توانند مواد و اطلاعات لازم را در اختیار زیست‌شناسان و دانشجویان علوم طبیعی و سایر بازدید کنندگان قرار دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.