مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عسلویه گفت: با حمایت مناسب از کشاورزان و گسترش برنامه‌های آموزشی، تولید گیاهان دارویی در شهرستان عسلویه توسعه می یابد.

توسعه تولید گیاهان دارویی در شهرستان عسلویهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حبیب‌الله علوی‌نژاد صبح یکشنبه در حاشیه برنامه آموزشی کشاورزان عسلویه اظهار داشت: در راستای توسعه برنامه‌های آموزشی برای کشاورزان شهرستان عسلویه اقدامات خوبی صورت گرفته است و برنامه‌های خوبی در دست اجرا داریم.

وی اضافه کرد: کشاورزان شهرستان عسلویه به منظور آشنایی بیشتر با نحوه کشت و پرورش گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و تکمیلی از طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی شهرستان فیروزآباد فارس بازدید کردند.

علوی نژاد افزود: کشاورزان و کارشناسان شهرستان عسلویه به مدت ۲ روز از مزارع کشت گیاهان دارویی و صنایع جانبی شهرستان فیروزآباد- فارس بازدید کرده و از نزدیک با نحوه کشت و پرورش گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و تکمیلی آن شهرستان آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عسلویه اظهار داشت: ترویج کشت گیاهان دارویی با توجه به مصرف بهینه آب، تولید اقتصادی و مقرون به صرفه بودن آن در کوتاه مدت و تلاش برای جایگزینی این محصولات با سایر تولیدات گیاهی آب‌بر و ایجاد تنوع در محصولات تولیدی استان از اهداف این بازدید بوده است.

علوی نژاد گفت: کشاورزان در این بازدید با نحوه کاشت، داشت و برداشت بیش از ۵۰ گونه از گیاهان دارویی در مزرعه‌ای به وسعت هشت هکتار آشنا شدند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.