عدم توازن در منابع اقتصادی استان بوشهر نرخ بیکاری را افزایش داده است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی است که به سبب نگاه ملی به این ظرفیت‌ها و عدم توازن در منابع اقتصادی نرخ بیکاری در مناطق مختلف افزایش داده است.

عدم توازن در منابع اقتصادی استان بوشهر نرخ بیکاری را افزایش داده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدکما‌ل‌الدین شهریاری ظهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در دشتی و تنگستان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به‌دست رزمندگان ایران اسلامی اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم که باید از این فرصت مهم معنوی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده استفاده شود .

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل تاکید کرد: امید است با بزرگداشت سالگرد رحلت بزرگ مردم انقلاب اسلامی، یادآور ارزش‌‌ها و آرمان‌هایی باشیم که امام راحل برای ما و انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت خاطر نشان کرد: مردم همه نقاط کشور با حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی و خلق حماسه‌ای جاوید، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را ناامید کردند و نشان دادند که به انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی پایبند هستند.

شهریاری با تبریک به رئیس جمهور منتخب افزود: انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم که ادامه دهنده راه 4 سال پیش که آغاز کرده‌‌اند باشند.

وی استان بوشهر را دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی، صنعتی و کشاورزی دانست و تصریح کرد: استان بوشهر از وجود منابع انسانی و مادی جزو ثروتمندترین استان‌ها است به‌گونه‌ای که پایتخت انرژی کشور معرفی شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان بوشهر با ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی ناهمگون است گفت: با این همه ظرفیت صنعتی و اقتصادی در استان بوشهر، نرخ بیکاری در تنگستان 17 درصد و در دشتی 15 درصد اعلام شده که نشان می‌دهد یک عدم تعادل و عدم توازن در استان بوشهر نسبت به دیگر نقاط وجود دارد.

شهریاری با بیان اینکه قابلیت‌‌های  صنعتی استان بوشهر، مسئولان از منظر ملی به آن نگاه می‌کنند خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی استان بوشهر منشأ فواید و اقتصادی  در عرصه ملی است ولی ثمراتی به استان بوشهر نمی‌رساند.

وی با تاکید بر توجه به ارتزاق ملوانان و تجار از طریق ته‌لنجی افزود: در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت راهکارهای لازم برای تامین ارتزاق ملوانان و مرزنشینان استان بوشهر مطرح که  بر ساماندهی کالاهای ته‌لنجی برای تامین معیشت ملوانان و مرزنشینان تاکید شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌‌ها در عرصه سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در دشتی و تنگستان باید زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف ایجاد شود و ظرفیت  طرح‌های برقرسانی، گازرسانی و آبرسانی در حد صنایع و واحدهای تولیدی تقویت کرد.

شهریاری با تاکید بر ایجاد دفاتر جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها افزود: برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها و حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران باید دفتر جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها ایجاد شود.

وی با تاکید بر تعیین محدوده پارس شمالی  بیان کرد: وزات نفت باید مکان اجرای طرح‌های پارس شمالی را تعیین کند تا اجرای طرح‌های دیگر صنعتی و تولیدی در مناطق مختلف استان بوشهر با مشکل روبه‌رو نکند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.