ساری،

ثبت ۱۶۳ هزار معامله در دفاتر اسناد رسمی

۱۶۳ هزار معامله در دفاتر اسناد رسمی مازندران ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: حدود ۱۶۳ هزار معامله قطعی در دفاتر اسناد رسمی استان پارسال به ثبت رسید.

وی افزود: ۱۰۴ هزار و ۹۸۱ مورد آن معامله اموال منقول و ۵۷ هزار و ۸۴۷ معامله غیر منقول بود و بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد معاملات املاک مردم به صورت وکالتی فروش انجام شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: نکته مهمی که پیش ‌فروشندگان و پیش ‌خریداران باید مدنظر قرار دهند، اهمیت و لزوم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند است و به دلیل نا آگاهی از قانون جدید، بسیاری از پیش خریداران و حتی پیش ‌فروشندگان برای انجام معامله و تنظیم قرارداد به بنگاه‌ های مشاور املاک مراجعه می ‌کنند، در حالی که طبق قانون جدید، تنظیم سند عادی برای این معامله محمل قانونی ندارد.

بهادر افزود: با اشاره به بخشنامه وزارت راه وشهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ ها به نمایندگی از سوی این وزارتخانه موظف به انجام امور مربوط به صدور مجوز انتشار آگهی پیش ‌فروش ساختمان هستند و مجوزهای صادره از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با مدت سه ماهه از تاریخ صدور مجوز قابل استناد و استفاده خواهند بود.

وی گفت: در صورت انقضای مجوز، متقاضی باید نسبت به دریافت مجدد مجوز اقدام کرده و مراحل قانونی را مانند تقاضای اولیه طی کند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.