یاسوج؛

آبرسانی به ۲۳۲ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه وبویراحمد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آبرسانی به ۲۳۲ هزار نفر از جمعیت این شهری و روستایی استان در شهرستان‌های دهدشت، سوق، لنده و چرام از طریق سد کوثر اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛علی داودی مهر گفت : این پروژه با پیگیری مسئولان استانی از جمله نماینده عالی دولت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجموعه وزارت نیرو نگاه مثبتی به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد عنوان کرد: افزایش تخصیص حق‌آبه و اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه آب موئد این مسئله است.

داودی‌مهر ابراز کرد: پروژه آبرسانی به شهرهای گرمسیری از جمله دهدشت، سوق، لنده و چرام جزو ضروریات بوده و امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم برای تسریع در روند اجرایی پروژه شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن در کمترین زمان ممکن باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با اجرای پروژه آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد بیش از 152 هزار نفر از جمعیت شهری و بیش از  87 هزار نفر از جمعیت روستایی استان برای افق 1410، از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

داودی‌مهر از احداث 8 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 50 هزار و 500 متر مکعب و چهار واحد ایستگاه پمپاژ در این پروژه خبر د اد و گفت: پیش بینی شده که حدود 17 میلیون مترمکعب آب انتقال می‌یابد و تا 32 میلیون مترمکعب نیز قابل توسعه است.

وی تصریح کرد: سد کوثر دارای حجم مخزن 580 میلیون مترمکعب بوده و در 50 کیلومتری گچساران واقع شده و اختصاص بخشی از آب ذخیره شده در سد کوثر به آب شرب شهرهای این استان از سال‌های گذشته، مطالبه مردم بود که خوشبختانه توسط دولت یازدهم، این امر محقق شد.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.