با شکایت سازمان محیط زیست؛

احضار کشاورزان متخلف به دادگستری

رئیس دادگستری بخش شاوور شهرستان شوش از احضار 14 نفر از کشاورزان متخلف به دادگستری خبر داد.

احضار کشاورزان متخلف به دادگستریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مجید افراخته، رئیس دادگستری بخش شاوور شهرستان شوش علت احضار این کشاورزان را آتش زدن کاه و کلش مزارع گندم و با شکایت سازمان محیط زیست از این کشاورزان عنوان کرد.

وی افزود: شکایت سازمان محیط‌زیست مبنی بر آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول توسط کشاورزان است که تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط‌ زیست محسوب می‌شود و از سوی مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گرفت.

افراخته اذعان داشت: کسانی که با آتش زدن مزارع کشاورزی پس از فصل برداشت بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند بر اساس ماده 688 مرتکب جرم شده و با آن ها برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری بخش شاوور خاطرنشان کرد: ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که در مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی صورت بگیرد جرم است و برای آن مجازات  تعیین شده است آلوده کردن آب و خاک، کشتارهای غیرمجاز و آلودگی محصولات کشاورزی از مصادیق این جرم بشمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی ملکی
۲۲:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
اون موقع که شرکت کشت وصنعت کارون هزاران هکتار مزارع نیشکر را آتش میزد چرا محیط زیست حرفی نمی زد حالا برای یک کشاورز بیچاره که نان مردم را تهیه میکند احضار شده