اهدا اعضای ۱۲ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند در استان بوشهر

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعضای بدن ۱۲ بیمار مرگ مغزی سال قبل در استان بوشهر به بیماران نیازمند اهدا شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۴ برابری دارد.

اهدا اعضای ۱۲ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا باقری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از اهدا اعضای جوان بوشهری که مرگ مغزی شده بود خبر داد و اظهار داشت: اعضای بدن مهدی بشیری 18 ساله که به سبب تصادف، مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر اهدا و برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

وی با بیان اینکه اهدا اعضای این  بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اعضاء، زندگی دوباره بخشید، تصریح کرد: این جوان پس از تصادف و پس از تایید مرگ مغزی  توسط کارشناسان  با موافقت خانواده، 4 عضو این جوان شامل دو کلیه،پانکراس و کبد این جوان در عمل جراحی سه ساعته از بدن خارج و برای پیوند به شیراز انتقال یافت.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش سه برابری اهدا عضو در استان بوشهر، افزود: اعضای بدن 12 بیمار مرگ مغزی سال قبل در استان بوشهر به بیماران نیازمند اهدا شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد 4 برابری دارد.

وی با اشاره به افزایش اهداء اعضاء بیماران مغزی در سال 96 افزود: از ابتدای امسال تاکنون اعضای بدن سه نفر برای پیوند در استان بوشهر اهدا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر افزایش دارد.

باقری با بیان اینکه اعضای اهدایی هر کدام از این بیماران مرگ مغزی، جان سه تا چهار نفر را نجات داده است، گفت:  اهدای عضو می‌تواند سبب نجات چند انسان به صورت همزمان شود که البته تحقق چنین مسئله‌ای نیاز به کار فرهنگی درازمدت دارد تا زمینه گرایش به چنین رفتار پسندیده‌ای افزایش یابد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.