در پی تخلف آمریکا از توافق دوجانبه؛

ژاپن خواستار لغو رزمایش آمریکا در اوکیناوا شد

وزیر دفاع ژاپن به علت عمل نکردن آمریکا به توافق دوجانبه، لغو رزمایش نظامیان آمریکایی را در جزیره اوکیناوا در جنوب ژاپن خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، «تومومی اینادا» وزیر دفاع ژاپن روز سه شنبه لغو رزمایش نظامیان آمریکایی را در جزیره اوکیناوا در جنوب ژاپن خواستار شد.

وی در نشست خبری که خبرگزاری روسی «تاس» آن را منتشر کرد گفت:‌ نظامیان آمریکایی براساس توافق دوجانبه باید دستکم هفت روز قبل از هرگونه اقدامی ما را آگاه کنند ولی طرف آمریکایی براساس این توافق رفتار نکرد بنابراین ما به طور رسمی لغو مانور را خواستار شدیم.

نظامیان آمریکایی برای اجرای عملیات هلی برن بر فراز دریا در منطقه «یوروما» در اوکیناوا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برنامه ریزی می کردند و مقامات ژاپنی از این مانور بی خبر بودند. مقامات این کشور بعد از آن که فرماندهی آمریکا منطقه پرواز ممنوع را در محدوده برگزاری مانور اعلام کرد از قصد طرف آمریکایی مطلع شدند.

تاسیسات نظامی آمریکا و تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی های جنگی آمریکا در جزیره اوکیناوای ژاپن مستقر هستند و پایگاه نظامی «کادینا» به عنوان بزرگ ترین پایگاه هوایی آمریکا در خارج از کشور در این جزیره قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار