محکومیت‌های بین‌المللی در پی وقوع انفجار کابل

انفجار خونین کابل که بیش از 90 کشته برجای گذاشته است، از سوی مقامات کشورهای مختلف مورد محکومیت قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، انفجار خونین کابل که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد، از سوی مقامات مختلف جهان مورد محکومیت قرار گرفت.

"ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشورش به شدت انفجار کابل را که منجر به کشته شدن ده ها نفر گردید، محکوم می کند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما به شدت این عملیات تروریستی را محکوم می کنیم و امیدواریم سازمان دهندگان و عاملان آن مورد مجازات قرار بگیرند. ما از مقامات افغانستان می خواهیم تا گام‌هایی مناسب را برای امن کردن پایتخت و مناطق دیگر این کشور بردارند.

زاخارووا همچنین تصریح کرد: اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که شهروندان روس در میان زخمی شدگان نیستند و سفارت و کارمندان ما در افغانستان با مقامات این کشور در ارتباط هستند.

از سوی دیگر ترکیه نیز انفجار کابل را به شدت محکوم کرد. 

طالبان نیز با تکذیب هرگونه دست داشتن در این حادثه، این انفجار را محکوم کرد. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد این جنبش هیچ گونه نقشی در این انفجار نداشتند و طالبان این حملات را که سبب قربانی شدن غیرنظامیان می شود، محکوم می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار