اردبیل؛

تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات سردرختی در باغ‌های مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر از تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات سردرختی در باغ‌های شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار گفت: سطح زیرکشت باغات شهرستان با احتساب سطوح اصلاح و جایگزینی و توسعه باغات جدید مجموعاً ۱۴ هزار و ۷۱۸ هکتار است که شامل ۱۴ هزار و ۹۶ هکتار سطح باغات بارور و ۶۲۲ هکتار غیر بارور می شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن ۲ نوبت بارش تگرگ در سطح شهرستان و افت عملکرد مربوط به تلقیح و گرده افشانی در باغات سیب و گیلاس و آلبالو ناشی ازشرایط نامساعد جوی در زمان گلدهی، کل تولید محصولات سردرختی شهرستان ۲۸۰ هزار تن در سال جاری پیش بینی می شود.

شهریار گفت: از نظر وضعیت آفات و بیماری های درختان میوه خوشبختانه بیماری لکه سیاه سیب به عنوان مهمترین بیماری در باغات سیب بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان با اجرای کلاس ها، کارگاههای آموزشی و صدور اطلاعیه های فنی و توصیه های کارشناسی، بسیار کمتراز آستانه خسارت اقتصادی است.

وی افزود: در مورد آفت کرم سیب با نصب ۱۳ عدد تله فرمونی و بازدیدهای میدانی کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی روند رشد و تکامل آفت مونیتورینگ و رصد می شود و زمان انجام سمپاشی اولیه نیز اعلام شده و در حال حاضر نیز شرایط کنترل آفت بسیار مطلوب است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار