یاسوج؛

70 هزار هکتار از اراضی بویراحمد و دنا تحت پوشش طرح ابتکارات سبز کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 51 هزار و 18 هکتار از اراضی شهرستان بویراحمد و 19 هزار و 628 هکتار از اراضی شهرستان دنا تحت پوشش طرح ابتکارات سبز کشاورزی پایدار قرار دارند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ جعفر گوهرگانی گفت: کوهستان زاگرس یکی از مناطق مستعد و دارای انواع گوناگونی از گونه‌های متعدد جانوری و گیاهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این ظرفیت‌ها شرایط مطلوبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی فراهم می‌کند، افزود: مسوولان می‌توانند با توجه به این ظرفیت‌ها گام موثری در راستای توسعه اقتصاد بردارند.

وی با اشاره به اجرای طرح ابتکارات سبز کشاورزی، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست به منظور توسعه پایدار کشاورزی زاگرس مرکزی و به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی اقدام به اجرای طرح ابتکارات سبز کشاورزی در منطقه زاگرس کرده‌اند.

این مسوول با عنوان اینکه شهرستان‌های بویراحمد و دنا سهمی در بخش زاگرس مرکزی دارند گفت: این طرح در راستای توسعه کشاورزی پایدار، صیانت از محیط زیست و افزایش بهره‌وری در این دو شهرستان اجرا می‌شود.

گوهرگانی، ارتقای بهره‌وری اقتصادی با افزایش 20 درصدی شاخص درآمد، کاهش 35 درصدی مصرف آب، کاهش 50 درصدی آفت‌کش‌های شیمیایی و صنعتی، کاهش 40 درصدی کود شیمیایی و پوشش 70 درصدی تحت استاندارد عملیات صحیح کشاورزی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به میزان اراضی تحت پوشش طرح ابتکارات سبز کشاورزی در دو شهرستان بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: 70 هزار و 646 هکتار از اراضی این دو شهرستان تحت پوشش این طرح است.

وی، تصریح کرد: 51 هزار و 18 هکتار از اراضی شهرستان بویراحمد و 19 هزار و 628 هکتار از اراضی شهرستان دنا تحت پوشش طرح ابتکارات سبز کشاورزی استان قرار دارند.

این مسوول با بیان اینکه طرح ابتکارات سبز کشاورزی پایدار در چهار استان اصفهان، چهار محال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: عملکرد اجرای این طرح در مناطق استان ما به نسبت سایر استان‌های هدف مطلوب ارزیابی شده است.

گوهرگانی با اشاره به افزایش تولیدات ارگانیک با اجرای این طرح، گفت: طرح ابتکارات سبز کشاورزی پایدار برای دستیابی به اهداف و شاخص‌های توسعه‌ای به صورت علمی و کاربردی‌تر اجرا می‌شود.

وی با عنوان اینکه مطالعات این طرح از سال 93 آغاز شده است، یادآور شد: طرح ابتکارات سبز کشاورزی پایدار در محدوده عملیاتی زاگرس مرکزی با حضور 38 هزار بهره‌بردار در استان ما در دست اجرا است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار