دستگیری عاملان سرگردانی 400 زائر ایرانی در عراق/ اعضای باند در پوشش دفتر غیرمجاز زیارتی روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای یک باند که در پوشش دفتر غیرمجاز زیارتی موجب سرگردانی 400 زائر ایرانی در کربلا شده بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی شامگاه شنبه گفت: هفته گذشته 400 زائر که از مشهد توسط یک شرکت غیرمجاز عازم عراق شدند در آن کشور دچار مشکلات زیادی شده و امکان برگشت نداشتند. 

وی با بیان اینکه با پیگیری سازمان حج و زیارت و استانداری خراسان رضوی این زائران بامداد امروز به کشور بازگشتند ، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع ماموران مرکز عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی بلافاصله وارد عمل شدند. 

امیری مقدم افزود :عصر امروز پنج تن از اعضای این باند که سه نفر از آنها اعضای یک خانواده هستند در مشهد دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: متهمان در قالب دفتر زیارتی غیرمجاز فعالیت داشتند و 19 جلد گذرنامه دیگر از مشتاقان زیارت کربلای معلی را دوباره جع آوری کرده بودند که گذرنامه ها کشف و با دستور قضائی سه تن از اعضای باند روانه زندان شدند و تحقیقات برای تکمیل پرونده ادامه دارد. 

مسئولان یک کاروان غیرمجاز 400 زائر را از مشهد به عراق منتقل کرده اما هزینه های هتل و بلیت هواپیما آنها را پرداخت نکرده و متواری شده بودند. 

از ابتدای امسال 20 هزار نفر در قالب 500 کاروان از خراسان رضوی به عتبات عالیات در کشور عراق اعزام شده اند. 

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.