ساری،

توسعه علوم قرآنی با هنر خوشنویسان

خوشنویسان در توسعه علوم قرآنی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در یازدهمین همایش کتابت وحی در محمود آباد با بیان این مطلب گفت:تولید آثار برگرفته از قرآن کریم و آیات الهی است که می‌تواند بین فرهنگ، هنر و معنویت پیوند عمیقی ایجاد کند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که در قالب بسته فرهنگی در ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های مازندران در حال برگزاری است، افزود: برگزاری اینگونه مراسم‌ها با عنوان جشن رمضان با مضامین نمایشگاه‌های کتاب و آثار قرآنی، اجرای تئاتر با مضامین قرآنی، همایش گفت و شنود قرآنی و مجموعه آثار ارائه شده هنرمندان استانی بوده که با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

وی گفت: محمودآباد از جمله شهرهای قرآنی استان مازندران است که بیشترین حافظان قرآن را در این شهرستان داریم.

در ادامه مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با اشاره به اینکه 100 نفر از خوشنویسان برتر استان در این همایش حضور دارند،عنوان کرد: در این همایش علاوه بر حضور هنرمندان عرصه خوشنویسی و کتابت وحی نمایشگاه آثار هنری خوشنویسان برتر نیز برپا شده است.

قدرت‌الله یوسفی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری همایش کتابت وحی گرد هم آمدن خوشنویسان در ماه مبارک رمضان به منظور انجام کتابت است، افزود: هر خوشنویس آیات قرآنی را کتابت می‌کند که بعضی از این آثار در نمایشگاه‌ها به عرصه نمایش گذاشته و به فروش می‌رسد.

وی در ادامه بیان کرد: آثار نوشته شده در این همایش خوشنویسی با خط‌ های نسخ، ثلث، نستعلیق و نستعلیق شکسته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار