کرمانشاه؛

دستی بر سر گوش بازار آهنگران کرمانشاه

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پروژه مرمتی بازار آهنگران و بنکداران با هدف احیا و باز زنده‌سازی یکی از بازارهای مهم و تاریخی کرمانشاه درحال انجام است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اکبر رضایی در این باره اظهارکرد: بازار آهنگران و بنکداران در بافت تاریخی کرمانشاه قرار دارد و قدمت این بازار تاریخی به دوره قاجار می‌رسد.

  وی با اشاره به اینکه پروژه مرمت بازار آهنگران و بنکداران را از یک ماه پیش اداره کل میراث‌فرهنگی استان کلید زده و هم‌اکنون درحال انجام است، گفت: با توجه به اینکه بازار آهنگران یکی از بازارهای تاریخی استان کرمانشاه محسوب می‌شود، پروژه مرمتی این بازار با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 200میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در دست انجام است.

  این مقام مسئول در استان کرمانشاه افزود: درحال‌حاضر نزدیک به یک ماه از آغاز پروژه می‌گذرد و هم‌اکنون نیز بخش زیادی از این طرح مرمتی پیشرفت داشته است.

 رضایی تأکید کرد: این پروژه با هدف احیا و باز زنده‌سازی بازار آهنگران و بنکداران آغاز شده که مرمت آن تأثیر بسیار مثبتی به‌لحاظ فرهنگی و اجتماعی در بافت تاریخی کرمانشاه خواهد داشت این پروژه جزو پروژه‌های مرمتی مستمر به‌شمار می‌رود و با اختصاص اعتبارات تداوم می‌یابد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.