اردبیل؛

فعال بودن 62 رشته صنایع دستی در استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: درحدود 158 رشته صنایع دستی در ایران وجود دارد که از حیث کمی ،گسترده ترین درجهان است و از این تعداد 62 رشته در استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، با اشاره به شعار روز جهانی صنایع دستی با عنوان "صنایع دستی،هویت ساز، اشغال زا و ارز آور "، تولیدات صنایع دستی را نمود واقعی اقتصاد مقاومتی به فرموده مقام معظم رهبری توصیف کرد .

وی گفت: هرمحصول صنایع دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز آوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.

حاجی زاده صنایع دستی را عالی ترین حوزه برای برنامه ریزی و دستیابی به شعار اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تاکنون در سطح استان در حدود 16 هزار کارگاه صنایع دستی فعال وجود دارد که بطور مستقیم و غیر مستقیم در حدود 120 هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند.

وی اخذ سه نشان از 10 نشان جغرافیایی ملی در سه رشته ورنی بافی مغان،گلیم بافی عنبران و جاجیم بافی خلخال، احیای رشته قلمزنی و راه اندازی رشته گوهرشناسی را بعنوان اولین مرکز شمالغرب کشور، از موفقیت های اخیر این حوزه درسطح کشور را با اهمیت توصیف کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار