یاسوج؛

تقسیط بدهی مودیان حقیقی با تسلیم اظهارنامه

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مؤدیان مالیاتی حقیقی که اقدام به تسلیم اظهارنامه کنند، علاوه بر استفاده از معافیت‌های مالیاتی، امکان تقسیط بدهی آنها فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سال 95 هفت هزار و 500 مؤدی مالیاتی در کشور از طرح تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی خود استفاده کردند. 

محمد علی غفاری تصریح کرد: هر مؤدی مالیاتی که اقدام به تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی کند سالانه تا مبلغ 156 میلیون ریال از پرداخت مالیات معاف می‌شود و مؤدیان حقیقی برای استفاده از مزایای این طرح تا پایان خرداد مهلت دارند. 

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مؤدیان حقیقی که فرم اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنند پس از خردادماه می‌توانند بدهی خود را در چهار قسط پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: مؤدیانی که اظهارنامه ارائه نکنند مشمول 30 درصد جریمه خواهند شد. 

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد از تقسیم مؤدیان مالیاتی به سه گروه خبر داد و گفت: گروه اول سالانه فروش بالای 30 میلیارد ریال دارند، گروه دوم فروش بالای 10 تا 30 میلیارد ریال و گروه سوم نیز فروش زیر 10 میلیارد ریال دارند. 

غفاری اظهار کرد: آن دسته از مؤدیانی که فروش خدمات و کالای سالانه آنها یک میلیارد و 560 میلیون ریال است، می‌توانند به‌جای تسلیم اظهارنامه در سامانه با اضافه کردن هشت درصد به میزان مالیات 94، مقدار مالیات عملکرد 95 خود را قطعی کنند. 

وی تصریح کرد: 6 گروه شامل دارندگان کارت بازرگانی یا واردکنندگان و صادرکنندگان، صاحبان کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تأسیس، صاحبان هتل‌های سه ستاره و بالاتر، صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی، صاحبان مشاغل صرافی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از این قانون مستثنی هستند و باید اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 41 هزار پرونده مالیاتی است و سال گذشته 19 هزار مؤدی اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی کردند. 

مؤدیان مالیاتی حقیقی تا 31 خرداد و مؤدیان حقوقی تا 31 تیر فرصت دارند که فرم اظهارنامه مالیاتی خود را به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه www.tax.gov.ir ارائه دهند یا با افزایش هشت درصد به مالیات سال 94، عملکرد مالیاتی سال 95 خود را در سامانه قطعی کنند. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار