تبریز؛

لزوم جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه‌های مرند

فرماندار شهرستان ویژه مرند بر لزوم برخورد قاطع با ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه‌های این شهرستان تاکید کرد.

لزوم جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه‌های مرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ راستگو در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرند با گلایه از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و در داخل رودخانه‌ها گفت: متاسفانه در بستر و داخل رودخانه زنوز شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم که باید مسئولین اداره امور آب به این ساخت و ساز‌ها نظارت داشته باشد تا در مواقع وقوع سیل شاهد مشکلات ناشی از عدم رسیدگی و نظارت به موقع نشویم.
وی افزود: در طی یک سال گذشته ۱۴ پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه‌های شهرستان به مراجع قانونی ارجاع داده شده است که با تایید پرونده‌ها اجرای حکم در خصوص جلوگیری و یا تخریب این ساخت و ساز‌ها عملیاتی خواهد شد.
فرماندار شهرستان ویژه مرند همچنین گفت: طبق اعلام کارشناسان در طراحی و ساخت پلهای موجود در روستای سرخه و پل انتهای قیام، اقدامات کارشناسی انجام نگرفته و در موقع وقوع سیل شاهد بروز مشکلاتی در این دو پل خواهیم بود.
راستگو با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان مرند تنها دو دستگاه بولدزر برای مواقع بحران در اختیار اداره راه وجود دارد گفت: متاسفانه این دو بولدزر طبق اعلام رییس اداره راه این شهرستان نیاز به تعمیر دارند که با این اوضاع در مواقع بروز بحران هایی همچون سیل و زلزله این شهرستان نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد.
وی از نبود پله‌های هیدرولیکی در سازمان آتش نشانی شهر مرند هم انتقاد کرد و گفت: این شهر دارای حداقل یکصد دستگاه آپارتمان بالای ۱۳ طبقه است که در صورت آتش سوزی در هریک از این آپارتمان‌ها سازمان آتشنشانی به دلیل نبود پله‌های هیدرولیکی قادر به اطفای حریق نخواهد بود.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار