کرمانشاه؛

تصادفات خسارتی تا مبلغ ۷۰ میلیون ریال، نیاز به ترسیم کروکی ندارد

برابر ماده ۴۰ قانون بیمه، تصادفات خسارتی تا مبلغ ۷۰ میلیون ریال در صورت داشتن بیمه نامه معتبر طرفین نیاز به ترسیم کروکی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرهنگ فضل الله شیری گفت: ماده ۴۰ قانون بیمه، شرکت‌های بیمه گر را مکلف نموده درمواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، حداکثر تا سقف مالی مندرج در ماده ۸ این قانون (مبلغ ۷۰ میلیون ریال) بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی خسارات وارده را پرداخت کنند.

وی با اشاره به موارد ذکر شده افزود: چنانچه بین طرفین حادثه درخصوص تقصر در تصادف، اختلافی وجود نداشته باشد و بدون اینکه با تلفن ۱۱۰ تماس گرفته یا مراجعه حضوری داشته باشند، مستقیماً به شرکت بیمه گر خود مراجعه می‌کنند و آن شرکت بدون نیاز به کروکی تصادف، مکلف به پرداخت خسارت تا سقف تعهداتش خواهد بود.

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: چنانچه طرفین با هم در مورد تقصیر در تصادف اختلاف داشته باشند و با برقراری تماس با ۱۱۰، کارشناس پلیس راهور یا پلیس راه در محل حاضر و فرد مقصر را تشخیص دهد و راننده‌ی مقصر در تصادف، نظریه شفاهی را بپذیرد، لذا با رفع اختلاف بین آنها، باز هم نیاز به ترسیم کروکی نیست و طرفین می‌توانند مانند فرض اول اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: در این حالت، کارشناس تصادف باید راننده‌ی مقصر در تصادف را به دلیل تخلفی که علت تصادف بوده مطابق جدول تخلفات و جرایم، اعمال قانون کرده و بدون اینکه نقشی در تحویل مدارک آن‌ها باهم داشته باشد، آن‌ها را برای دریافت خسارت به شرکت بیمه گر مربوط هدایت کند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: این قانون ظرفیت خوبی را فراهم کرده که وقت کارشناسان تصادفات صرف ترسیم چنین کروکی‌ها نشده و از وجود آن‌ها در امر پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات و روان سازی ترافیک استفاده بیشتری صورت گیرد.

 
انتها ی پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار