سمنان؛

سمنان، نهمین استان سالمند کشور

در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان سمنان بیش از 70 هزار جمعیت سالمند دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان سمنان با اشاره به شاخص‌های جمعیتی استان سمنان گفت: سمنان نهمین استان سالمند کشور است.

وی افزود: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان سمنان بیش از 70 هزار جمعیت سالمند دارد.

ایزدپور با اشاره به شاخص‌های جمعیتی افزود: با بررسی جمعیت سالمند استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها رتبه نهم کشوری در میزان جمعیت سالمند نسبت به‌کل جمعیت به استان سمنان تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمند استان سمنان بالای 60 سال هستند تصریح کرد: با توجه به گزارش‌ها و نتایج آمارگیری تعداد بانوان سالمند از آقایان بیشتر است که این مهم نیازمند توجه ویژه برای ساماندهی جمعیت سالمندان استان سمنان است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: 35 هزار و 504 نفر از سالمندان استان سمنان از خانم‌ها و 34 هزار و 575 از آقایان سالمند هستند.

وی از تأسیس مراکز دولتی نگهداری از سالمندان در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون تمامی مراکز نگهداری از سالمندان غیردولتی و از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود.

ایزدپور با بیان اینکه 4 مرکز روزانه و 4 مرکز شبانه‌روزی ویژه سالمندان در استان سمنان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: این مراکز در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان مستقر است و نسبت به نگهداری از سالمندان اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به رشد دودرصدی جمعیت سالمند در سرشماری سال 95 استان سمنان گفت: 9.8 درصد از جمعیت استان سمنان را سالمندان تشکیل می‌دهند که 650 نفر از سالمندان استان سمنان تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تأکید بر اینکه ویزیت در منزل و نگهداری شبانه‌روزی در مراکز سالمندان ازجمله فعالیت‌های این نهاد است یادآور شد: مرکز سالمندان روزانه امام علی (ع) و مهر در سمنان با ظرفیت 200 نفر، خانه بزرگان در گرمسار با ظرفیت 50 نفر، مرکز روزانه مادر و شبانه‌روزی ثامن‌الائمه در شاهرود با ظرفیت 200 نفر، مرکز شبانه‌روزی قمر بنی‌هاشم و جهان دیدگان در دامغان با ظرفیت 200 نفر از مراکز شاخص و معتبر استان سمنان برای نگهداری از سالمندان است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.