حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ملت‌های منطقه در مبارزه با رژیم صهیونیستی نباید هیچ تردیدی به خود راه دهند

سخنگوی اسبق وزارت خارجه گفت: ملت‌های منطقه نباید لحظه‌ای در امر مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی و حمایت از آرمان مقدس فلسطین تردیدی به خود راه دهند.

ملت‌های منطقه در مبارزه با رژیم صهیونیستی نباید هیچ تردیدی به خود راه دهندسیدمحمدعلی حسینی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو باخبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بزرگداشت روز قدس اظهار داشت: حمایت از آرمان فلسطین هم به لحاظ دینی و اعتقادی برای مسلمانان و پیروان سایر ادیان و هم به لحاظ انسانی، حقوق بشری و حقوق بین‌الملل و هم حتی از نظر قومی و عربی اهمیت فراوانی دارد که وظیفه‌ای سنگین را بر دوش تمامی انسان‌های آزاده قرار می‌دهد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا افزود: آن چه موجب شده صهیونیسم بین الملل و نظام استکبار طی ۷ دهه گذشته نتوانند این رژیم جعلی و بدلی را به عنوان اصل به مردم این منطقه تحمیل کنند، آگاهی و مقاومت ملت مقاوم فلسطین صرف نظر از نوع عقیده و سلیقه سیاسی و همچنین حمایت برخی گروه‌های مقاومت اسلامی و مردمی در منطقه و نیز تعدادی از کشور‌ها بوده که اعتقاد خود به آرمان فلسطین را همچنان حفظ کرده اند.

حسینی با بیان اینکه اگر روند حمایت از فلسطین کم‌رنگ شود، تمامی ملت‌های منطقه از سوی این رژیم صهیونیستی و تروریستی آسیب خواهند دید، افزود: این بدان علت است که صهیونیسم بین‌الملل در گام نخست تلاش کرد این غده سرطانی را در قلب کشور‌های اسلامی و غرب آسیا بکارد و در گام‌های بعدی سایر کشور‌های اسلامی را مورد تهدید و تهاجم قرار دهد.

وی گفت: از این رو ملت‌های منطقه نباید لحظه‌ای در امر مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی و همچنین حمایت از آرمان مقدس فلسطین تردیدی به خود راه دهند.

حسینی با اشاره به اینکه اگر مقاومت فلسطین در طول هفتاد سال گذشته وجود نداشت، شعار اساسی صهیونیسم بین‌الملل و این رژیم که تسلط بر سرزمینی به وسعت نیل تا فرات بود تحقق پیدا می‌کرد و امروزه شاهد سلطه این رژیم بر تعدادی از کشور‌های اسلامی پیرامون خود بودیم، عنوان کرد: مقاومت جانانه ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در مقابل این رژیم متجاوز موجب شد سایر کشور‌ها از دست‌اندازی صهیونیست‌ها در امان بمانند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه اظهار داشت: گرامیداشت روز قدس فرصتی را برای بازگویی و طرح مجدد توطئه‌های رژیم صهیونیستی و نظام سیاسی سلطه در قبال کشور‌های منطقه ایجاد می‌کند که این ظرفیت باید در کنفرانس‌ها و تجمعاتی که تشکیل می‌شود، غنیمت شمرده شود.

وی با بیان اینکه نظام سلطه باید بداند تنها راه حل قضیه فلسطین به رسمیت شناختن و اعاده حقوق کامل این ملت در تعیین سرنوشت خود خواهد بود و هر راه حلی غیر از این محکوم به شکست بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: در طول دهه‌های گذشته صد‌ها طرح برای حل و فصل قضیه فلسطین مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته، اما چون حقوق اساسی ملت فلسطین را نادیده گرفتند، همگی محکوم به شکست بوده و در آینده نیز خواهد بود.

انتهای پیام/

اگر روند حمایت از فلسطین کم‌رنگ شود، تمامی ملت‌های منطقه آسیب خواهند دید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار