سرهنگ بازگیر گفت: تلاش و همت بسیجیان ما در برپایی مراسماتی همچون یادواره های شهدا و در ضمن آن ترویج و تبلیغ فرهنگ شهادت، نمونه عملی و میدانی آتش به اختیار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سرهنگ ماشااله بازگیر؛فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد در حاشیه جلسه ستاد بزرگداشت یادواره شهدای مرصاد و۱۶۰ شهید محله پشت بازار خرم آباد گفت: این محله از مناطق قدیمی شهر خرم آباد بوده که ۱۶۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

وی با بیان نقش خطیر رزمندگان لرستانی در گردان های اطلاعات عملیات گفت: جوانان شجاع محله پشت بازار به عنوان نیروهای اطلاعات،عملیات درگردان اخلاص کار شناسایی و رصد تحرکات دشمن که در اکثر محورها مورد تأیید فرماندهان زمان جنگ بود را برعهده داشتند.

سرهنگ بازگیر با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: در پس این یادواره ها، تألیف کتاب هاو ساخت یادمان های شهدا نهادینه شدن فرهنگ و روحیه ی شهادت طلبی در میان نسل امروز و آینده نهفته است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با معرفی بسیجیان به عنوان فعالان عرصه ی فرهنگی گفت: بسیجیان این محله به جهت برپایی هر چه بهتر یادواره و نصب تصاویر شهدا در سطح محله به صورت خودجوش زندگی نامه و تصاویر ۱۶۰شهید منطقه پشت بازار را جمع آوری کرده اند.

وی ضمن تشکر از تلاش شبانه روز بسیجیان در این راستا افزود: تلاش و همت بسیجیان ما در برپایی مراسماتی همچون یادواره های شهدا و در ضمن آن ترویج و تبلیغ فرهنگ شهادت یک نمونه عملی و میدانی از مفاهیم آتش به اختیار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد گفت: بزرگداشت شهدای محله پشت بازار با همکاری ادارات ، شهرداری، بنیاد شهید،پتروشیمی و اهتمام جوانان بسیجی محله، همزمان با سالروزعملیات مرصاد برگزار می شود.

وی با اشاره به رونمایی کتاب و یادمان ۱۶۰‌شهید محله پشت بازار در سالروز عملیات مرصاد گفت: درتعاملی که با شهرداری انجام گرفته است مقررشده که تصاویرشهدا تا قبل ازمراسم در سطح محله نصب شود.

سرهنگ بازگیر گفت: کتاب خاطرات و زندگی نامه ی ۱۶۰شهید این محله به همت برادر جانباز "مصطفی ساکی" و "سیاو ش عزیزی" همزمان با مراسم بزرگداشت شهدا رونمایی می شود.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.