معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: با افزایش سطح کیفی پزوهش در دانشگاه سبب توسعه و رشد علم و فناوری می شود.

ارتقای جایگاه پژوهش در دانشگاه علم و صنعتتورج محمدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۲۰۱۷ بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز در بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشگاه برتر و بر اساس رتبه بندی کیو اس/ QS بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت که همچنین دارای ۴۳ مقاله یک درصد برتر جهان است.

وی بیان کرد: بر اساس رتبه بندی پایگاه اس کوپوس/Scopus بین دانشگاه‌های فنی و مهندسی داخل کشور سومین تولید مقاله را با حدود یک هزار و ۶۰۰ مقاله در سال ۲۰۱۷ داشته ایم و در ارزیابی لایدن از رتبه بندی سال قبل ۴۳۶ به رتبه ۴۳۲ ارتقای رتبه داشتیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: بر اساس گزارش سایت‌ای اس آی/ESI بیش از ۷ هزار و۸۰۰ مدرک علمی از دانشگاه علم و صنعت ایران ثبت شده و تعداد استنادات ما بیش از ۶۰ هزار است که مهم‌ترین فاکتور متمایز کننده دانشگاه علم و صنعت نسبت تعداد استنادات به مقالات است که معدل ۷ است و بین همه دانشگاه‌های داخلی بیشتر است.

وی افزود: در دوره مدیریت گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بعضی دانشگاه‌های بزرگ ذیل عنوان دانشگاه پژوهشگاهی مصوب شده و در آن پژوهشکده‌هایی را به تصویب هیات امنا رسانده اند که دانشگاه علم و صنعت ایران هم از این امر مستثنی نبوده است.

محمدی گفت: چهار پژوهشکده در دانشگاه علم و صنعت ایران فعال بوده که سابقه آنها به بیش از بیست سال می‌رسد و با همکاری صنایع مربوطه فعالیت می‌کنند که در حال حاضر ۲۷ مراکز پژوهشی و پژوهشکده در دانشگاه علم و صنعت ایران فعالیت می‌کنند و معاونت پژوهشی ضمن ارزیابی عملکرد آن‌ها برای همگی برنامه دارد.

وی یادآور شد: طرح‌های کلان ملی نیز متعلق به دوره قبل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که برخی طرح‌های کلان به طور کلی ارتباط لازم را با بهره بردار در سطح ملی ایجاد نکردند و شاید روند پیشرفت آن‌ها کند بوده و انتظارات پیش بینی شده را در این شرایط محقق نکرده اند.

انتهای پیام/

 

دانشگاه علم و صنعت در بین ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار