کرمان؛

تجهیز 10 هزارهکتار در جنوب کرمان به سیستم آبیاری نوین

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 10 هزارو 444 هکتار از مزارع این منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند.

تجهیز 10 هزارهکتار در جنوب کرمان به سیستم آبیاری نوینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وحدت برخورداری گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر چاره اندیشی برای بحران آب، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اجرای سیستم های نوین آبیاری را در اولویت کاری قرار داده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 2 هزارهکتار از اراضی این منطقه به این سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده وهم اکنون هم حدود 6 هزارهکتار زمین در دست اجرای سیستم آبیاری تحت فشار می باشند که بزودی به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار هکتار پرونده در زمینه سیستم آبیاری تحت فشار آماده اجرا می باشد، بیان کرد: منتظر تخصیص اعتبار می باشیم که در صورت تامین مالی این پرونده ها به اتمام می رسند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد : از مزایای سیستم های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب ، کاهش یک سومی مصرف بذر در محصولاتی همچون گندم وکلزا، کاهش 25 درصدی کود و سم و افزایش 2 برابری محصول می باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در این راستا اعتبارات خوبی قرار داده است، گفت: دولت یازدهم را می توان به تعابیری دولت آب نام نهاد چرا که 85 درصد کمک بلاعوض دولتی در این زمینه اختصاص داده است.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.