پیگیری مذاکرات صلح سوریه هفته آینده در تهران

المیادین اعلام کرد نشست ایران، روسیه و ترکیه درباره پیگیری روند صلح در سوریه هفته آینده در تهران پیگیری می‌شود.

پیگیری مذاکرات صلح سوریه هفته آینده در تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد، کشورهای تضمین‌کننده توافقات در سوریه در نشست هفته آینده که در تهران برگزار می شود درباره مناطق کاهش تنش در سوریه توافق خواهند کرد.

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد در نشست آستانه درباره دو منطقه به عنوان مناطق کاهش تنش در سوریه توافق شد اما قرار شد امضای اسناد در نشست آینده انجام شود.

گفتنی است شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه 5، روز سه شنبه با ایده تشکیل کمیته آشتی ملی در سوریه موافقت کردند.

یک منبع آگاه گفت:‌ «همه طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوریه در آستانه با ایده تشکیل کمیته آشتی ملی سوری موافقت کردند و این کمیته شامل نمایندگانی از مقامات سوری، شخصیت‌ها ، ریش سفیدها ، معتمدین محلی و بدون میانجیگران خارجی خواهد بود.»

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود بیانیه مذاکرات آستانه همچنین شامل بندی در خصوص تشکیل کمیته آشتی ملی سوری خواهد بود و قرار است این کمیته با حضور نمایندگان مقامات سوریه و شخصیت های متنفذ، ریش سفیدان و معتمدین محلی تشکیل شود.

پنجمین دور مذاکرات سوریه (آستانه 5) از صبح  دیروز با مذاکرات نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه، سازمان ملل متحد و سوریه در پایتخت قزاقستان آغاز شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار