برگزاری دهمین دوره نشست ادبی دو پنجره کشور در خراسان شمالی

مدیر کل آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور گفت: امروز نشست ادبی دوپنجره برای نقد کتاب میهمانی دیو‌ها به نویسندگی جعفر توزنده جانی در خراسان شمالی برگزار شد.

برگزاری دهمین دوره نشست ادبی دو پنجره کشور در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ،حسین علیجانی با اشاره به اینکه قطار دو پنجره ازخراسان شمالی حرکت کرد و تا پایان سال در ۳۱ استان کشور ادامه خواهد داشت گفت: تلاش و فعالیت چشم گیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان شمالی در سال گذشته که به توسعه مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و پوشش بسیار خوب اعضای کودک و نوجوان در حوزه آفرینش‌های ادبی و هنری منجر شده باعث شد که خراسان شمالی امسال اولین استان در کشور برای برگزاری این نشست ادبی باشد.

وی نیروی انسانی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را ثروت و گنجینه‌های بی پایان عنوان کرد و افزود:حمایت از خلاقیت‌های اعضای کودک و نوجوان در مراکز با هدایت و حمایت مربیان دلسوز و و کارآمد در سراسر کشور، کارآمد کردن مربیان و تجهیز آنان به دانش روز از مهمترین مسائل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در حوزه آفرینش است.

وی گفت:در حال حاضر وضعیت نشر کتاب کودک و نوجوان وضع مطلوبی دارد و در مسیر بسیار خوبی در حال حرکت است.

علیجانی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان کتاب خوان‌تر شده اند و بیشترمطالعه می‌کنند افزود:مالعه بیشتر یعنی خوراک بهتری دریافت می‌کنند چراکه

امروز این گروه سنی منتظر معرفی کتاب از سوی مربیان خود نیستند بلکه این گروه اکنون خود به عنوان مرجع کتاب انتخاب می‌کنند.

وی گفت: اکنون سبد کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان سبد قابل قبولی است، اما کافی نیست و همچنان باید رو به جلو حرکت کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه نشست ادبی دو پنجره در خراسان شمالی برای هشتمین بار برگزاری می‌شود،گفت:یکی از اهداف برگزاری نشست‌های دو پنجره آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان، مولفان و درک متقابل نیاز‌ها و توقعات متقابل است.

منیره صادقی با توجه به اهمیت سواد ادبی نقد ادبی و قدرت ارزیابی آثار ادبی از سو‌ی کودکان و نوجوانان افزود:نویسندگان این حوزه باید با جامعه هدف خود برای رفع دغدغه‌ها، نیاز سنجی و مخاطب شناسی آشنا شوند تا در آینده تولیدات اثر بخشی برای پاسخ به نیاز‌های این گروه سنی را داشته باشند.
در پایان این مراسم از تندیس نشست ادبی دو پنجره نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ف

 

دهمین دوره نشست ادبی دو پنجره کشور در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.