مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان؛

تهیه اولین مستند از غار بتون

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت:با حضور یکی از گروه های مستند ساز صدا و سیما، مستند معرفی جذابیت ها و قابلیت های غار زیبای بتون مشهور به اورست غارهای شرق کشور تهیه شد.

عرب،مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت:با حضور یکی از گروه های مستند ساز صدا و سیما، مستند معرفی جذابیت ها و قابلیت های غار زیبای بتون مشهور به اورست غارهای شرق کشور، مجموعه آبشارهای دره سبزرود معروف به کلگی و دره دوتکی که جدیداً شناسایی شده، با پیشرفته ترین امکانات و جدیدترین تکنولوژی ها در مستند سازی،برای اولین بار تهیه شد.


وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته در روز هشتم تیرماه 96 تهیه این مستند با پیمایش و معرفی کامل غار بتون در مدت 10 ساعت کلید خورد و در ادامه و در روز نهم تیر ماه با حرکت به سمت منطقه گردشگری مصعبی – کریمو و پیمایش آبشارهای دره سبزرود و دره دوتکی که به مدت 12 ساعت طول کشید،پایان پذیرفت.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: در تهیه این مستند سعی شد گوشه ای از جذابیت ها و نقاط دیدنی غار بتون و دره و آبشارهای سبزرود نمایش داده شود که به دلیل نبود وقت کافی به صورت کامل میسر نگردید.

عرب افزود: مستند کویر سه قلعه، مستند شهر سه قلعه در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی، مستند شهر سرایان در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی و مستند شهر آیسک در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی (مجموعاً 4 مستند) در سال گذشته تولید شد و ساخت و تولید مستند معرفی منطقه گردشگری کریمو و مصعبی و یک مستند دیگر برای معرفی اقامتگاه های بوم گردی شهرستان در دست اقدام و جزء برنامه های آتی در راستای معرفی هرچه بهتر شهرستان سرایان است که امیدواریم تهیه این برنامه ها باعث معرفی بهتر شهرستان و رونق گردشگری منطقه شود.


وی گفت: مجموعه آبشارهای سبزرود معروف به دره کلگی با مجموع 19 آبشار فنی و با شماره 353 در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده است، دره زیبای دوتکی که مجموعا دارای 12 آبشار فنی با ارتفاع بین 5/2 و 17 متر و همچنین یک آبشار دوقلو و بسیار زیبا است،پرونده ثبت این دره و آبشارهای زیبای آن تهیه شده و بزودی برای ثبت در فهرست میراث طبیعی – ملی کشور معرفی خواهد شد.


عرب افزود: غار زیبای بتون که یک جاذبه طبیعی منحصربه فرد است با شماره 250 در فهرست میراث طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده است و با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی بزودی شاهد رونق گردشگری و استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل این غار زیبا و سایر جاذبه های طبیعی شهرستان خواهیم بود.

تهیه اولین مستند از غار بتون

 

تهیه اولین مستند از غار بتون

 

تهیه اولین مستند از غار بتون

انتهای پیام/ب


تهیه 4 مستند گردشگری در سال گذشته از جاذبه های سرایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.