رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد:

آغاز لایروبی اروند بعد از توافق ایران و عراق

سعیدنژاد گفت: لایروبی اروند به توافقنامه‌های ایران و عراق بستگی دارد که منتظر توافقات دو کشور در حوزه سیاسی هستیم ، بعد از آن می‌توانیم کارمان را آغاز کنیم.

آغاز لایروبی اروند بعد از توافق ایران و عراقبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد سعید نژاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه مراسم روز جهانی دریانورد که با حضور مدیران ارگان‌های دریایی برگزار شد  در خصوص آخرین وضعیت لایروبی اروند، اظهار داشت: لایروبی در بنادر ایران هیچ وقت تعطیل نشده  و همیشه ادامه داشته است.

وی ادامه داد: شناورسازی مغروقه‌های اروند و کارون با قراردادهای متعدد درحال انجام است؛ در حال حاضر قراردادی برای خارج سازی ۶۳ فروند مغروقه در اروند بسته شده  و این کار به بهترین شکل ممکن ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه لایروبی اروند به توافقنامه‌های ایران و عراق بستگی دارد. ما فعلا کار خارج سازی مغروقه‌ها را ادامه داده و منتظر توافقات دو کشور در حوزه سیاسی می مانیم و سپس کارمان را شروع خواهیم کرد.

سعیدنژاد  در خصوص زمان افتتاح طرح توسعه بندر چابهار خبر داد و گفت: به دنبال مراسم رسمی برای افتتاح فاز یک بندر هستیم. ضمن این که هم اکنون کشتی‌های کانتینری بزرگ و اقیانوس پیما می توانند در اسکله های این بندر پهلوگیری کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بندر شهید رجایی تصریح کرد: در مجموع یک شرکت متشکل از شرکت ایرانی و خارجی برای اپراتوری فاز یک و یک شرکت مشترک ایرانی و خارجی برای اپراتوری فاز دو بندر شهید رجایی مشخص شده اند و امیدواریم بزودی کار خود را در این دو فاز آغاز کنند.

به گفته سعید نژاد هم اکنون تجهیزات مورد نیاز بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان این که خوشبختانه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دریایی و بندری در کشور رخ داده است، گفت: طی سه سال اخیر خرید بخش زیادی از تجهیزات دریایی مثل یدک‌کش و لایروب انجام گرفته که بخشی از شرکت‌های داخلی بوده است و برخی از خارج. ضمن اینکه تجهیزات مورد نیاز بندر چابهار خریداری و وارد کشور شده است.

وی در پایان از برنامه سازمان بنادر برای افزایش ظرفیت کانتیری کشور خبر داد و یادآور شد: سه بندر اصلی در حوزه کانتینر بندر امام‌خمینی، چابهار و رجایی هستند که با خرید تجهیزات و افتتاح طرح‌های توسعه به زودی شاهد افزایش ظرفیت کانتیری این بنادر خواهیم بود.

انتهای پیام/

خرید تجهیزات بندری با هدف افزایش ظرفیت بنادر مهم کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار