يک هفته قبل از ترور چهره علمي کشور صورت گرفت؛///تكرار

اذعان پايگاههاي علمي معتبر دنيا: بالاترين رشد علمي جهان متعلق به ايران است

ترور يكي ديگر از چهره هاي علمي ايران در حالي رخ داد كه تنها چند روز از اعلام رشد بي سابقه ايران در تمام پايگاه هاي معتبر علمي جهان مي گذرد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به اتمام سال ميلادي 2011 پايگاه هاي علمي معتبر جهان مانند پايگاه استنادي ISI، مجله علمي نيچر و پايگاه استنادي اسکوپوس گزارش هاي تحليلي در خصوص روند توليد علم در كشورهاي مختلف جهان را منتشر كردند كه نام ايران و دانشمندان ايراني درتمام گزارشات اين پايگاه ها به چشم مي خورد.

***نيچر، معتبرترين نشريه علمي جهان:
بالاترين رشد علمي جهان متعلق به ايرانيان است

مجله علمي «نيچر» در گزارشي با بررسي روند رشد كمي توليدات كشورهاي مختلف جهان اعلام كرد: توليدات علمي ايران در سال 2011 نسبت به سال قبل 20 درصد رشد داشته و اين رشد خيره‌كننده كه بيشترين رشد علمي در دنيا بوده، ايران را از لحاظ تعداد مقالات علمي در جايگاه بيستم دنيا قرار داده است.


***پايگاه علمي ISI اعلام كرد :
دانشمندان ايراني بيش از 21 هزار مقاله علمي توليد كردند

بر اساس آمار پايگاه علمي ISI، تعداد مقالات نمايه شده ايران در اين پايگاه در سال 2011 با رشد سه هزار مقاله‌ به 21 هزار و 38 رسيد.
براساس اعلام اين پايگاه ايران با اختصاص یک و 44 درصدی مقالات علمی جهان به خود در جايگاه 20 جهان قرار دارد. و این در حالی است که ترکیه كه به عنوان رقيب علمي ايران در منطقه محسوب مي شود در سال 2011 با افت تولید علمی با 23 هزار و 916 مقاله در سهم یک و 64 صدم درصدی تولید علمی رتبه 18 را به دست آورد.

***پايگاه علمي اسكوپوس :
ايران رتبه يك توليد علم در منطقه را به خود اختصاص داد

ايران رتبه 17 جهان را در رتبه بندي پايگاه اسكوپوس به خود اختصاص داد. توليد علم ايران در طول يك سال 2 پله صعود داشت و كشورمان توانست رتبه يك منطقه را كسب كند.

در اين پايگاه علمي کشورهایی مانند سوئیس(رتبه 18)، ترکیه (رتبه 19) لهستان (رتبه 20)، سوئد (رتبه 21)، بلژیک(رتبه 22)، اتریش(رتبه 23)، دانمارک(رتبه 24) و دهها کشور توسعه یافته و یا در حال توسعه بعد از جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

البته ايران در حوزه فناوري مختلف جايگاه هاي بهتري را هم به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال در فناوري نانو ايران با دو پله صعود جايگاه دوازدهم جهان را در توليد علم اين رشته در سال 2011 به دست آورد. همچنين در زيست فناوري نيز ايران با 14 پله صعود به جايگاه چهاردهم جهان ارتقاء يافت.

و تنها چند روز پس از اعلام اين نتايج و در دومین سالگرد شهادت مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران، مصطفی احمدی روشن فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی و پژوهشگر همکار دانشگاه صنعتی شریف در حوالی دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی مورد سوء قصد ایادی استکبار جهانی قرار گرفت و به شهادت رسید./ص

 

خبرنگار : زهرا طيبي
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار