تجری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمیسیون اصل نود به موضوع ویژه‌خواری‌ها ورود می‌کند

نایب رییس کمیسیون اصل نود گفت: از آنجایی که اجرای نقشه کاداستر در دولت مورد بی مهری قرار گرفته، با اجرای نقشه کاداستر پیگیری می‌شود.

هر گونه تعرض به حریم کوه با کاداستر مستند پیگیری می‌شودفرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حجم بالای موضوع کوه خواری در کشور گفت: تبلیغات زیادی درباره مبارزه با کوه خواری در کشور انجام شد و به همین دلیل انتظارات به حق مردمی برای مبارزه با این خاطیان تعرض کننده به حریم کوه‌ها بالا رفت چرا که انفال و اموال عمومی متعلق به بیت المال و تمامی مردم است.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ادامه داد: رویکرد نظام جمهوری اسلامی این است که با پدیده کوه خواری و فساد و ویژه خواری مبارزه کند.

تجری با بیان اینکه مجلس و دستگاه قضایی نسبت به موضوع کوه خواری حساسیت دارند، اظهار داشت: در حوز‌های مختلف باید تعاریف خاصی از ویژه خواری ارائه شود و تلاش بر این باشد که این تخلفات به کمترین حد خودش برسد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به خاطر بهره برداری‌های خاص از ناحیه‌ برخی دستگاه‌ها برای مبارزه با کوه خواری تبلیغات مقطعی و حاشیه‌ای صورت گرفته است، متذکر شد: در بخش ویژه‌خواری و کوه‌خواری اقدام جدی صورت نگرفته و اگر اقدامی نیز صورت گرفته حاصل گزارش دستگاه‌های نظارتی همانند سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات بوده است.

تجری با بیان اینکه کمیسیون اصل نود به موضوع ویژه‌خواری‌ها به ویژه کوه خواری ورود می‌کند، افزود: رسالت کمیسیون اصل ٩٠ این بوده که به سمت تعریف فرآیند‌های عمومی و سراسری و همچنین تعریف دقیق محدوده‌ها برود تا در این حوزه‌ها دخل و تصرف و تعریف کاربری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اقدامی که می‌تواند از پدیده زمین خواری جلوگیری کند اجرای نقشه کاداستر است، گفت: نقشه کاداستر متاسفانه مورد کم مهری دولت قرار گرفته و علی‌رغم اینکه قانون خوبی در این زمینه تصویب شده اما نیاز به پشتیبان دارد.

نایب رییس کمیسیون اصل نود خاطر نشان کرد: نقشه کاداستر با ضریب خطای کم و میلیمتری می‌تواند محدوده املاک را تعریف کند و با اجرای آن اگر تعرضی در نقطه‌ای شکل بگیرد به صورت مستند قابل پیگیری است. 

انتهای پیام/

مجلس و دستگاه قضایی نسبت به موضوع کوه خواری حساسیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار