یاسوج؛

77 هزار حاشیه نشین در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 77 هزار نفر حاشیه نشین در استان زندگی می‌کنند که از این تعداد 45 هزار نفر مربوط به شهرستان بویراحمد و مابقی نیز مربوط به شهرستان گچساران است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛   حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: در مناطق حاشیه‌ای استان علاوه بر ساخت و سازهای غیرقانونی، بالا بودن میزان فقر، بیکاری و انواع جرائم از جمله سرقت و نزاع‌های فردی و دسته جمعی آسیب‌های مختلف اجتماعی نیز در حال گسترش است.

وی افزود: سطح سواد و مهارت‌های زندگی ساکنان مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد پایین بوده و هنجارهای دینی، قانونی و اجتماعی نیز در این مناطق چندان رعایت نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مناطق حاشیه‌ای این استان فاقد امکانات اولیه بوده و زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی نیز چندان در آنها فراهم نیست.

وی ابراز داشت: باید در این راستا نقشه راه تهیه شده و کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد نیز فعال‌تر شود.

حجت الاسلام میرمحمدی گفت : انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در این استان دارای برنامه مدون بوده و راهکارهای مناسب ارائه دهند.

وی اظهار داشت: ساخت مکان‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی در مناطق حاشیه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در کاهش انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در این مناطق خواهد داشت.

کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/غ

 آسیب‌هایی که ساکنان حاشیه شهرها را تهدید می‌کند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.